9.13.2011

will the real clotted cream please stand up ?


japp.
jag tänker alltså skamlöst fortsätta 
överösa Er med recept & bakbilder.

den 2a sortens muffins 
gjorde vi utifrån ett 
grundrecept för muffins & cupcakes  
ur leila lindholm’s a piece of cake, 
~ & sedan tillsatte vi bara
hallon {ca 300g
& kardemumma {några teskedar}
helt enkelt för att vi gillar just 
hallon & kardemumma, 
~ & så en crumble ovanpå 
för extra uhm.. mumma. 

  


.. & för Er som efterfrågat receptet på clotted cream
så visade det sig finnas hundratals sätt att göra på,
~ & lika många funderingar kring vilket recept som är det äkta.
när vi bodde i london gick den ju att köpa färdig & himmelsk
och vi tog den med ut när det var dags för lyxpicknick;
tillsammans med just scones & marmelad.






±

{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm/1.4}




10 kommentarer:

  1. Jag har nyligen hittat till din blogg och blev tagen av dina fina foto. En blogg jag kommer att fortsätta att följa.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Har precis hittat hit till din blogg. Underbar! Älskar bilderna och känslan. Nu har jag lagt till din RSS så jag inte missar något nytt inlägg.

    Ha en fin kväll!
    /C.

    SvaraRadera
  3. MUMS, så sugen man blir, underbart <3

    SvaraRadera
  4. roligt att Ni hittat hit,
    ~ välkomna !!



    vad roligt att se Dig louise,
    ~ nu ska jag njuta lite hos Dig !
    kram

    SvaraRadera
  5. Mmm.. Jeg synes du skal fortsette å publisere bilder av gode bakeverk. Jeg får vann i munnen av de nydelige bildene kakene. Grattis med vel overstått bursdagsfeiring! Takk for all inspirasjon du bringer inn min hverdag♥

    Klem fra Christine i Norge

    SvaraRadera
  6. Ser goda ut och väldigt inspirerande bilder.

    SvaraRadera
  7. Så gott & Vackert. Jag bakade just från samma kokbok i Fredags, hon är ju min namne, så då måste det ju blir bra.. Det blev det! Kokostoppar, morotskaka, kolasnittar och en deg i frysen pallade jag med, så nu blir det inge bak på ett halvår =)

    SvaraRadera
  8. Alltså. Du och jag ska bli ihouppa sen.

    Så du vet.

    SvaraRadera
  9. tack alla goa’,
    ~ & emma; Du har Dig själv en deal !

    SvaraRadera
  10. Perfetto! Det här måste jag ta och göra när man kommit in i värmen efter en promenad vid havet en grå och blåsig söndag. Det är just den engelska varianten jag vill åt. Det fanns rätt många fördelar med att bo i England ;) Tack fina du för receptet!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...