9.19.2011

tjuvkik



efter ännu en äpple-plockar-runda åkte vi inom med en stor korg 
röda sagoexemplar till mama, 
~ & då kunde jag inte låta bli att tassa in i den del av 
det gamla soldat-torp de bor i 
som snart skall stå klart som kliniken

massage-rummet {som tyvärr var låst. nycklar & mamma. motpoler.} 
är en så himla skön plats; med liten skog susandes 
utanför fönstret, levande ljus & musik.  

jag önskar att jag var gravid bara för att få gå på deras föräldrakurs i höst. 
{kan bli svårt att fejka graviditet när de som håller i’re är egna familjen?}
inga tygtuttar i sikte. brasa, kvällstid & fika däremot.
inte ska man hålla käften heller. om man inte vill. 
man kan fråga om allt sånt’ där man inte frågar någon annanstans. 
och lite till. 
hoppas få vara med på ett fikahörn, 
~ & så blir det lite rapporter därifrån senare. 
för nä, det kommer. inte. funka.  

senare i kväll åker vi hem till skrutthuset. 
puss, h

{pillar lite med deras logga idag}





9 kommentarer:

  1. jag har ju haft förmånen, att få
    stiga in i själva huset, en gång
    för länge sen.
    å det är vackert. och läget.
    m-m-m

    en dag har jag bestämt att jag
    ska bo precis så. en dag. snart.

    SvaraRadera
  2. Nok et nydelig innlegg fra deg med bilder som gir sjele ro... Og jeg måtte knise når du nevner tøypupper og det å holde kjeft, hehe, tror jeg vet hvem du sikter til - og hun er bare helskjønn og skriver så bra at jeg ler så jeg hikster av og til!

    Og så har jeg et spørsmål, jeg falt så totalt og pladask for bildet i innlegget under, og lurer rett og slett på om jeg kan få lov å låne det og vise det i min blogg? Jeg kommer selvsagt til å linke tilbake til deg :) Og om du ikke vil så skjønner jeg det veldig godt. Det er bare noe med det bildet som bare bergtar meg... Stemningen, fargene, tingene... *sukk*

    Klem ELi :)

    SvaraRadera
  3. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....Pappa Jan har ännu en gång fått väggar att leva...så fint...

    SvaraRadera
  4. Gud vad mysig det ser ut. Fin logga också. Gör du logor på beställning också?

    SvaraRadera
  5. Alltså, jag kan ju komma och hålla i de där föräldrakurserna. Jag har ju fått den ruffa versionen och vet så att säga hur man gör.

    SvaraRadera
  6. tack frøken fryd, ~ & såklart Du får !
    ska jag sende Dig något ?

    pappa jan & the team : ) puss

    där är verkligen mysigt, tess;
    de har lyckats med känslan
    totalt. ja, en del; om jag hinner !

    *hahaha* kan jag tro emma !
    sidekick ! tänkte ju som Du såg på
    Dig & Era nyupplevda, ähum, kurstillfällen..
    tänkte Du skulle få tipsa vad man faktiskt
    v i l l ha från kurserna ! : )

    SvaraRadera
  7. Jag kan ju lära ut hur man juckar i en åtta. Sånt kan jag numera.

    SvaraRadera
  8. *hahahahahaha*
    nää-eee amen nää ..

    *hihihi*

    SvaraRadera
  9. Tusen takk :) Jeg måtte bare skrive ett innlegg om den nydelige bloggen din, føler meg ego om jeg ikke deler inspirasjonen du gir. Har vært på mitt aller første bloggtreff i dag, og det var kjempe gøy. Helt utrolig så mange varme, flotte og skjønne interiørbloggere som finnes - nå føler jeg meg rikere!

    Ha en nydelig onsdag, jeg skal ha fri *elsk*

    Stor klem ELi

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...