9.21.2011

gameface


idag på en mer lättsinnig not.
mineralmakeup’andets * vara eller icke vara. 
jag provade att gå över till i.d. bare minerals för något år sedan
~ & det jag störtgillar är naturligheten. speciellt när man fotograferar;
ansikten nära i synnerhet, då är det nästan omärkbart.
däremot finner jag det omöjligt att få det att hålla om jag ska använda det till vardags. 
jag har provat att ha bara foundation, att ha deras mineral veil över
att ha den underatt börja med deras primer, 
att vänta en timme på att fukten först ska gå in 
{herregud. vad det ska hållas på.}..
jag har gått all in kan man säga.
men jag tycker mest att det lägger sig i de linjer man 
knappt visste att man hade än. och fort. 
därför är jag nu tillbaka på clinique & flytande foundation. 
men jag har ju köpt idén med mineral. jag gillar det på nåt’ sätt.
hur gör Ni?





mejkande? nä, att mejka sig är en formulering jag inte. klarar. av. 
har Ni också uttryck Ni inte grejar? 
ord som stör Er? det har jag. jag märker det på att jag fnyser ut lite luft
{ totalt charmlöst. verkligen. att fnysa. } & knäpper irriterat med tårna;
stortån & den bredvid {?} mot varandra. så har jag gjort sedan jag var liten.
jag knorvlar med tårna, så säger vi. 
mejka sig. stjärt. läppja
där har Ni mina ord. det funkar bara inte. 
speciellt inte de sista två ihop. }
brrr.



    

11 kommentarer:

  1. Jag gillar också ID, tycker det är överlägset bäst på att täcka på rätt ställe och att snudd på inte synas på andra. Jag har börjat med ett face mist över som jag har framför datorn på jobbet, då tycker jag att det sitter kvar hela dagen sen. Kanske att det inte täcker preciiiis lika bra efteråt men det lägger sig i alla fall inte som en film ovanpå efter att huden har fått andas en halv dag. Jag använder Body Shops Vitamin E, kanske kan vara värt att prova?

    SvaraRadera
  2. Mineral! Helt klart! Fast aldrig i hela fejan, bara för att dölja det jag behöver dölja. Och så mineralrouge på det. Och så Touche Eclat runt ögonen. Sen jäklar.

    SvaraRadera
  3. I'm a bit worried that I might seem like I'm a bit obsessed with your blog...since I comment almost every post...but I find them really interesting....!?

    I use i.d. bare minerals, but I use them with this kabuki brush and I use a swirling effekt to pick up the powder and to apply it....does that make sense? And is that how you use it as well?

    SvaraRadera
  4. *hihihi snuff....
    ...jag tycker inte om ordet HAN el Hon i fel samansättning, ORKA känns också så dära knorvligt med tårana, och jag kan ärligt säga att en dust med "älskling" 67 gånger på tio minuter under tiden man byter blöja samtidigt som man borsta tänderna kan kännas lite trasigt*ler*..

    ...naturlig har du alltid varit, mineraler el inte på din hud ser allt ut som hämtat från hälsobrunnen...finaste..
    s

    SvaraRadera
  5. Jag använder faktiskt ingenting för jag gillar inte att få något under naglarna om jag kliar mig i ansiktet (som man egentligen inte får, men så orkar man ju inte hålla på). Men jag vill ha en sådan där porslinshud ändå så hittar du lösningen, meddela gärna.
    Åh, jag gillar verkligen inte fel grammatik någonstans, syftningsfel, avsaknad av ord osv osv. Uttryck som irriterar mig lite extra är när man läser en bok och någon står och "mumsar" på något. Vaddå "mumsar", hur fånigt låter inte det? Eller när någon gör en "mental notering"... trötta mig.

    SvaraRadera
  6. tack för tipset emma, - fast det känns
    åtminstone för tillfället som att i.d kanske
    inte var för mig. eller så får man ha olika
    saker till olika tillfällen, helt enkelt ! : ) ♥

    .

    det låter precis så enkelt nordanvindsvild
    & vacker som Du är emma..
    men så trött som jag sett ut på sista tiden
    börjar vi mer prata spray-retushering a la
    proffsen (?) än en lätt touch av någonting
    överhuvudtaget. franskt eller ej. : ) oj, vad
    jag saknar ’sen jäklar’! ♥

    .

    jess - obsess on ! : )
    yes; me too, it’s true that i went all in &
    bought the pretty much complete package ..
    but no .. perhaps one should use that for
    doing photography ( t h a t works wonders &
    you can hardly tell it’s there ), - & simply
    something else for everyday life .. yes.
    why n o t complicate things? *smiles* ♥

    .

    nä, den visste jag snuff, - & älskling sådär
    hysteriskt har jag också tänkt på. helt vrickat.
    vi håller också på så. det är bara tonen som
    går upp mer & mer i falsett.
    tack för Dig. ♥

    .

    *hihi* jag tänkte också mest på när man läser
    en bok, lotta, -& tror att det är samma störighetsgrad
    ( inte för att det ordet är korrekt någonstans! ) på
    Ditt ’mumsa’ som mitt ’läppja’. det liksom förstör
    boken för mig. om någon säger att de ska göra en mental
    notering. på fullt allvar. då är jag med på den också ! : )


    SvaraRadera
  7. ååh, din blog är så fin! jag får inte nog av dina fantastiskt bilder!

    Jag brukade också använda i.d.. Kände dock aldrig att det inte höll, som du.. istället tyckte jag att det kunde klia ibland. Jag fick då reda på att det innehåller en mineral som heter bismuth någonting som kan vara boaven i dramat och som vissa är känsliga emot.
    jag blev tipsad om att testa danska Tromborg (säljs hos Njuta i Helsingborg) och jag är jääättenöjd. Läs mer här:
    http://www.tromborg.com/om_tromborg/

    SvaraRadera
  8. jag menar inte njuta, jag menar len hud
    lenhud.se/

    kram

    SvaraRadera
  9. stort tack johanna !!
    glad blir jag ..

    tromborg har jag inte ens
    tänkt på vad gäller mineraler;
    tack för tipset, gillar det
    nordiska ! : ) len hud .. låter ju bra !

    kram

    SvaraRadera
  10. När jag blev gravid förra hösten gick jag in på ett SPA. Jag önskade mej ett smink som skulle vara så naturligt som möjligt & de rekommenderade id. Jag fick lite gratisprover för att utvärdera & det var en himla tur. Jag fick röda kliande fläckar i ansiktet av id-sminket. Det brände i huden. Förmodligen reagerade jag på bismuth, som en annan nämnde. Nu använder jag Idun minerals. Rekommenderas! :)

    Något annat som jag reagerar allergiskt på är ordet "Shabby chic". Jag fixa orden var för sej, men tillsammans reagerar jag nog som du reagerar på mejka. Huuu... jag ryser!

    SvaraRadera
  11. uuuh anna .. måste hålla med Dig där..
    så söndertrasat. shabby. japp. chic. nja.
    men tillsammans. no more. please.

    har Du hört denna då;
    "jag shabby chic’ar mitt hem" ..

    *gulp*

    : ) tack för tipset också !

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...