9.05.2011

regnkropp


det har regnat sedan jag vaknade tidigt i morse,
~ & på himlen ser det ut som att det kan fortsätta hela dagen.
en dag som känns misstänkt likt en sån’ som kommer innehålla
överdosering av kaffe med mjölk,
röster ur sommarpratarna’s arkiv;
berättandes alldeles intimt & nära ur själva datorn
sina spännande historier, som om bara för mig,
medan jag jobbar på material till en hemsida. 

kan Ni också bli lite sådär.. lösa i kanterna när det 
regnar såhär grått & ihållande? 
lite melankoliskt nära till känslorna & sörjigt 
i största allmänhet.
eller det kanske bara är jag?



{sp}









8 kommentarer:

  1. Lös i kanten är jag nog oavsett väder, men visst, trampig i bena och rastlöst vankande, jo, det hör nog till detta gråa.
    Jessika

    SvaraRadera
  2. This picture is absolutely stunning!

    SvaraRadera
  3. jamenvisst är det en såndag. lite bräcklig om hjärtat sådär. älskar bilden, den säger allt.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har precis hittat hit, och kommer med all säkerhet återvända många gånger! Vilka fantastiska bilder du har och texterna... Jag gillar dem! Ser fram emot nästa besök här. Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  5. stort tack alla fina !

    anna~malin : *phew* tur ! *ler*

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...