9.16.2011

naturmedicin


hade glömt bort vad som fungerar,
förlagt receptet i röran.

det finns ingenting så mildrande som en beskyddande skog, 
inget som får oron att bedarra som havet i storm eller stiltje. 
ingenting som kan få stress att dunsta bort som
det enorma övergivna stenbrottet fyllt med vatten & näckrosor, 
eller för den delen att upptäcka en bortglömd gammal fruktträdgård,
~ & metodiskt plocka äpplen, gnida dem mot jeansen, 
samla dem i korg. naturmedicin. funkar varje gång.


varje gång bella kommer går vi ut minst en gång
så att hon får plocka äpplen. hon vill helst vara barfota 
så mycket & ofta det bara går, precis som jag.
hon känner på gräset & tittar på äpplena med förundrade ögon;
den blick som säger precis det jag känner; 
det finns ingenting så fulländat som naturen. 



allt annat bara rusar på. för fort.
men det här .. ljuset, ett rött äpple, dagg, 
det får åtminstone hjärtat att sluta rusa. och istället dunka nöjt.








9 kommentarer:

  1. alltså hon är ju en ängel, hälsa Emma det <3

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder underbara du. Och så en liten trasselsudd i gräset. Man kan ju smälla av för mindre.

    SvaraRadera
  3. Vilka bilder :)!! Och vilken otroligt SÖT liten tjej, hihi jag hade exakt likadant hår när jag var liten :)

    Ha en mysig lördag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt underbar blogg att upptäcka en regnig och blåsig söndag förmiddag! Min son gick förbi när jag satt och läste igenom hela din blogg och han undrade varför jag satt med ett smil! Fantastiska bilder och en text att förlora sig i. Ha en underbar söndag du med =) Ulrika

    SvaraRadera
  5. Det var den sötaste unge jag sett ;-) Dina bilder är också helt underbara.

    SvaraRadera
  6. Så fiiiine bilder!

    Fin fin søndag til deg
    Klemmer fra meg

    SvaraRadera
  7. Bella er jo SÅ riktig navn for en sånn nydelig liten engel :) Så herlige bilder!

    Klem Eli

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...