9.12.2011

baklogg


 tack för alla Era fina ord & lyckönskningar 
kring nya kameran, ~ & födelsedag !
Ni är fina Ni ..


hujedamig vad jag har haft det bra !
jag bara varnar Er lite alltså. för jag har nästan haft det oförskämt bra. 
jag & lillasyster bakade & förberedde inför 
födelsedags afternoon tea, ~ & bara det var världens mys.


{det här receptet finns i leila lindholm’s a piece of cake,
~ & det är faktiskt nästan så som hon skriver;
’att blanda citron och vallmofrö är en genialisk idé.’ 
och vi tycker absolut Ni ska baka de här 
ljuvliga & syrliga skapelserna hemma hos Er !} 



 

sedan kom det folk & vi åt scones 
 {neutrala med mandelspån + blåbärsvariant}
med ost, marmelader, lemoncurd, ~ & hemmagjord clotted cream, 
mannens fantastiska morotskaka, lemon poppy seed cupcakes,
hallon & kardemumma muffins, 
~ & så provade vi olika tesorter tills det 
bara gick att sitta och pusta & stöna i olika hörn.


{lillasyster aka bakdrottningen tar en paus 
~ hade aldrig gått utan henne. jag mest hejjar på.} 


jag fick omtänksamma presenter, 
~ kanske bäst av allt; 
presentkort på ännu ett nytt objektiv till nya kameran,
ytterligare en skatt att hämta i veckan;
 canon ef 50 mm 1,4.

oj. oj. oj. 
 allra goaste’ familj.
något bra måste jag ha gjort 
för att förtjäna Er & det här.  
  



.. & inte ens där tog det braiga’ slut. 
jag blev plötsligt uppmanad att packa sovkläder, 
~ & vi blåste ut alla ljus, struntade i disken och stack iväg,
i bil en stund, till ett hotellrum under marken,  
där levande ljus ledde vägen ner till putsade väggar, 
jacuzzi i rummet, himmelsäng & champagne. * 


kvällen fortsatte med ostar & vin uppe i baren
med överraskningsvänner 
som dök upp som välplanerad bonus. 
{fick inte ner många smulor till. men vin. det går alltid ner.}
sedan följande som avslutning. nästan **





  
* jajadå. jag grät. lite bara. 
  
** nä, nu får det vara bra. 
det här är ju inte den där typen av internetunderhållning.
så att säga.


    



9 kommentarer:

  1. Åh, det lät ju som en helt underbar födelsedag! Hoppas du hade det riktigt, riktigt bra. Och förresten, du har en helt underbar blogg och tar fantastiska bilder. Wish I was that good ;-)...

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilken födelsedag!! Stort grattis :D Vilken fin familj du har!

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag! Och vilken fin avslutning på den!
    Men du, jag måste få tigga lite om receptet på clotted cream. Är det den riktiga brittiska varianten så gör jag nästan vad som helst för det receptet.

    Ha en finfin kväll!

    SvaraRadera
  4. Heja heja vilken födelsedag! Precis en sån skulle du ju ha.

    SvaraRadera
  5. Ja, jösses vilken underbar dag du haft! Grattis i efterskott. :) Då blir det vallmo och citron till nästa bakning här hemma, tack för tipset.

    SvaraRadera
  6. vad är detta för spännande hotell? mys

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...