9.26.2011

{ kålahue´ }

joråsåatt-ee
jag struntar i om det är präktigt värre med recept såhär. 
nu blev det ju muta i form av bl.a blomkål i mataffären; 
för att jag skulle locka mig själv att städa köket 
{ mer om denna personlighetsstörning här },
~ & då kom jag på att det här receptet vill jag dela med mig
av till Er, för att jag själv upplever det som en sån’ där 
varför har jag aldrig tänkt på d e t t a ? grej.






jag skulle vilja hålla på mer med matfotografering, 
just för att det är så jäkla utmanande.
det ryktas att det inte fuskas någonstans som vid matplåtningar. 
uppstoppade grillade kycklingar, 
hårsprej för att torra cookies’ar ska se nybakade ut
skokräm för att ge kött fashionabla grillränder,
~ & klassikern torr-is som får kall mat att ånga. 
värsta pimpandet.
här hemma är det ju inte så avancerat. 
på sin höjd försöker jag vifta med reflexskärmen 
samtidigt som jag balanserar uppe på någon stol eller så.
men holy moly vad jag längtar efter en studio. ändå. utan pimpande. 
jag vill ha den på mitt sätt. har börjat samla vintage 
old school studio spots & rekvisita med själ.
här ska det skapas porträtt & fångas drömmar!
i väntan på det? kål i dagsljus. 
now, that’s glamour!






nu ska vi tydligen spela wordfeud här..
vad är nu detta för nymodigheter?
vad det än är ska han ha stryk i det. 

önskar Er en go’ kväll !







7 kommentarer:

  1. I too am dreaming of a studio :o) Just yesterday I was looking at lights and softboxes. Photography is quite an expensive hobby.

    SvaraRadera
  2. Hannah .. finaste
    Skapa en mat-bok -då, bara då, skulle även jag vilja börja laga!
    Tror jag vågar skriva att du skriver oss alla lyckliga <3

    Du är något alldeles alldeles speciellt.

    Puss från huvudstaden

    SvaraRadera
  3. true, jess.. but one day we’ll
    have a studio each ! : )

    s ~ ♥

    SvaraRadera
  4. men oj vilka vackra bilder, jag är helt förstummad!

    Får jag låna dem till en inlägg hos mig och tipsa om din alldeles underbara blogg?

    ;)

    SvaraRadera
  5. tack för alla goa’ ord, johanna !
    det får Du absolut. tack !

    SvaraRadera
  6. http://todayyouinspiredme.blogspot.com/2011/09/magical-cabbage.html

    Tack för lånet av dina fiiina bilder!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...