9.28.2011

som smör i solsken




*


nyss hemkommen från mataffären
måste jag ju bara säga;
heja sverige friskt humör.
{det var inte igår man hörde den gamla slagdängan.} 
här är det slut på svältdieter. 
eller?


hemma skulle det i alla fall bli popcorn ikväll, 
hemmapoppade & allt. med smör
 {sympati-kolhydrat-laddar ju faktiskt med emma.}

men nähä.

fast lite fanns det ju kvar dock.
värre va’re med saltet. 
det går sådär för mig med andra ord.
gammaldags slagdängor {bara det ordet i sig.},
~ & starka misstankar om att jag behöver glasögon,
när jag finner mig själv kisandes för att se den 
digitala  summan i kassan.  

är det nu man börjar bli gammal?

när man dokumenterar smöret, avsaknaden av saltet,
~ & lappar på ica. 
kanske är man halvvägs ner i graven då?


bredvid mig, packandes varor i sina kassar, 
stod en kvinna & pratade för sig själv 

grönsaker hit, kolonialvaror hit.   

vad i hellskotta är kolonialvaror?   

säg snällt till mig 

det är över nu, honeypie  

och putta ut mig i havet i en eka 
med en filt & en flaska whiskey
när jag börjar säga
kolonialvaror


pratar för mig själv gör jag redan. 
men det står jag för. 





*nä. jag snodde inte lappen i affären.

lite hyfs har tant än.


  

5 kommentarer:

  1. Heeeej! Vad kul att du gillar stället! Det kommer mycket mer - tro mig. Smör gillar jag också. Skulle vilja ha en sådan där smörgömma där smöret ligger som i en "klocka" upp och ner och sedan doppat i vatten. Då kan smöret stå ute och är alltid sådär mjukt och fint :)

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Men dra på t. Är det sant alltså. Lappen. -smör är en bristvara. ?
    Isf har jag fått förklaringen till de tomma hyllplanen i affären i morse. Jag som skulle baka bullar. Kanelbullensdag på tisdag. Eller var det varje tisdag framöver?
    Nåväl fick tag i ett litet paket så om det nu inte kommer bli något bullbak kan jag inte skylla på smörbristen...
    HoneyP, jag gav dig lite komplimanger igår. Men du förtjänar mer!!!!
    Det känns bara lite sådär halv konstigt att det känns naturligt att vilja ge en massa komplimanger till någon man inte känner. Men du är makalöst duktig på det du gör. Fångar ögonblick. Ser historier. Och dessutom förmedlar det hela.
    Det är unikt. Bannemig att det är!
    Du har en vacker gåva få förunnad!!!
    Fortsätt vandra på din väg. Den tycks vara väldigt vacker.
    Open your eyes - there is beauty everywhere!!!
    Keep it up girl!

    SvaraRadera
  3. Ska strax ut och handla, bl a smör...får se om vår lilla lokala butik har kvar något....och så får jag nog se om de har några kolonialvaror (ska bara först kolla i en ordbok vad det är för något!).

    Ha en finfin torsdag,
    Lydia

    SvaraRadera
  4. Bra bra, det är fint att du sympatiladdar med mig <3

    SvaraRadera
  5. Vardagsvacker betraktelse. Roligt med smörbitar !

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...