9.04.2011

sommarspillror








i dag gjorde sommaren ett bejublat extranummer,
- & vår termometer vid trädgårdsdäcket 
{visserligen smack i solskenet, men ändå -}
jobbade sig precis förbi 40° strecket ..



.. så fick vi, för en stund sedan, visserligen flaxa ut
och ta in dynor, kuddar, - & tvätt som fått hänga ute på tork
{men bara en sån’ sak !}, 
när det började krusas misstänksamt av droppar 
på vattenytan i fågelbaden.





{lightbox}




jag skulle titta in på min flickr’ för att gå igenom mail,
men blev sittande framför fotografier tagna för spira ss 11 tidigt i somras, 
- & kunde nästan känna värmen och sommarkvälls-ljuset.
det är något alldeles visst med de där gyllene timmarna.

den fotograferingen betyder förresten lite extra för mig.
det var min första någonsin med modell 
{till och med min första fotografering överhuvudtaget
med någon jag inte kände; åtminstone lite sedan tidigare}.

och jag fick nog, som jag berättat lite smått om förut,  
den bästa förstagångsupplevelsen jag bara kunde fått. 




{lightbox}




för även om lokalerna {ugnshallen på magasin36
är svårarbetade med sitt industrimörker, 
så är det också den vackraste av platser att fotografera på.


när väl ljuset letar sig in genom de dammhöljda fabriksfönstren..
.. då fullkomligt glöder det. 


de råa betonggolven, - & krönet på de gamla
keramikugnarna som kommer där ur.
bjälkarna, rymden & doften {!} blir som ett eget väsen,
tillsammans med det där magiska ljuset.



att sedan ha ännu ett väsen, ett som lina dessutom; 
dansandes, hoppandes, snurrandes 
i skira plagg från spira mitt i allt det där,
då är fjärilen som kom på besök
och stannade som ett smycke,
precis som vi sa redan då,
- bara icing on the cake.   








{lightbox}





kärlek till Er,


h

±

© hannah lemholt






7 kommentarer:

  1. Åh de är underbara de vackra bilderna du tog för Spira! Och förutom att dina bilder är underbara så är ju modellen helt betagande. Super! Söndagen har inneburit massor med tvätt för mig också och jag hade tur som hann få in den innan regnet började sippra ned. Men det blev aldrig så mycket. Underbara helgvärme!

    Stor kram till dig vännen!

    Jenny

    SvaraRadera
  2. Hei, for noen utrolig vakre bilder du deler med oss i dag. Du er jammen en dyktig fotograf! Ble så inspirert da jeg var innom her sist at jeg måtte skrive noen ord om deg på bloggen min. Keep ut the good blogging!

    Ønsker den en super start på den nye uken!

    Klem fra Christine i Norge♥

    SvaraRadera
  3. Such gorgeous images + styling, they have such a film quality, both nostalgic + modern.

    SvaraRadera
  4. Det var riktigt skönt väder igår.
    Vackra bilder.

    SvaraRadera
  5. Du er bare så dyktig!!

    Klem Eli

    SvaraRadera
  6. Ser fram emot och längar till vårt projekt som stundar. Allt är vackert som vanligt och du med en gudagåva är helt magisk. Kram Kattis

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder på en otrolig vacker tjej!
    Och kläderna förstås ... En magisk kombination ...
    Kram från mig på Greta & Anna butiken!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...