9.23.2011

cred



{bella hjälper till med strumpsorteringen}



det där var ungefär min to-do-lista i dag.
och så några fler grejer. 
och så hade jag ju tänkt köpa lite fint inför fest i morgon.
samtidigt skulle jag då passa liten bella. 

jag kan stryka det översta på listan. 
inte. en. enda. grej. till. 
att man sedan uppe på det skulle stråla harmoniskt eller så. 
oj. oj. 
 {att passa bella är urmysigt. missförstå mig rätt. *}
det är bara det att jag undrar hur Ni alla gör det !?
Ni hemmapappor & hemmamammor.
Ni som jobbar också uppe på detta..  
{Ni som skapar vackra, inspirerande, 
välgjorda bloggar uppe på det sen’.}
kudos till Er !

när jag jobbade i butiken förr, 
~ & kunder ville ha lite göra-fint-hemma-tips 
och jag vevade på om levande ljus på stor bricka på golvet, 
murgrönskvistar lite si, ~ & sjösten i vaser lite så 
{vi pratar tidigt 2000tal} ..  
då tittade en del av Er klentroget på mig 
& sa, med minst ett höjt ögonbryn,
- ’Du har inte barn và?!

nä. jag hade ju inte det. jag har ju inte det.
vad jag har är ryggvärk, en stycken slokande lilla my frisyr, 
ett klistrigt köksgolv, en otagen dusch,  
~ & en ännu längre to-do-lista inför i morgon.

och då har jag gjort detta en dag. 
som sagt. cred till Er.



♂ ♀ 


* man säger nog inte så. men min bästa vän sandra säger så.  
hon säger också att hon har övertrakasserat sitt konto. 
fel men ändå så rätt.
   



 



6 kommentarer:

  1. I know the feeling. I too haven't got kids. How on earth do mothers and fartehrs do it all??

    SvaraRadera
  2. Hej...
    Otroligt vackra bilder & härlig blogg jag bara "sprang på" inatt. Jag är oxå en Canon-tjej & kommer definitivt titta in här, lagt till dig i min bloggfeed. Vilken mall kör du här?
    Ha en fin helg, mvh Åsa

    SvaraRadera
  3. tack charlotta !

    .

    amen jess .. superheroes?

    .

    tack så mycket åsa ! jag har just
    blivit med canon, men jag älskar
    den redan .. ~ & .. jahapp. nu får
    jag skämmas ! *ler* jag har i n g e n
    aning om mall; är så ny på detta &
    bara satte ihop något ( det låter ju nåt’! )..
    kan kolla med min man om han vet!

    önskar Dig detsamma !

    SvaraRadera
  4. ....*fnissar lite generat* -"så rätt åndå så fel"...

    ...barn, ja, det kommer med rytmen, och ett fint samspel mellan "mamman och pappan",(el bara en av dessa så klart)
    att släppa sitt ego(även vid toalettbesök) att släppa sin yta(se det som ett bonus om du hinner)....men skönt, trotts klet, skrik så blir livet enklare med barn, för all tid blir uppfylld...med dem på dagarna och på kvällen när dom sover...livet blir en rytm, som ni utan barn...inget konstigt, underbart konstigt som fyller en med bus lek kärlek varje dag...livsrytm med el utan barn..s

    SvaraRadera
  5. Superhero is probably pretty accurate :o) Hope you had a great party last night celebrating your sister.

    x Jess

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...