9.22.2011

att närma sig rött



fantastiska fotografer & vänner :

{  n°1. chloe price  n°2. giovanni teti  n°3. makiko  n°4. olga  n°5. mariell amélie  
n°6. emmanuelle brisson  n°7. emmanuelle brisson  n°8. takako  n°9. tanya ermolaeva  }




jag erkänner mig lika stor nörd som Du, fin
oj oj oj vad jag kan fullkomligt uppslukas i färgprover, nyanser, toner,
~ & till och med deras namn, precis som jag alltid älskat färgnamnen på 
läppstift & rouge mer än själva produkterna i sig ibland.
honey dew, medium orchid, peach puffnörd.  

jag behöver dock närma mig färg i allmänhet, ~ & rött i synnerhet. 
men jag måste göra det på mitt sätt.
t.ex genom linsen hos några av mina torsdagsfavoriter på flickr ovan,
~ & med barndomsminnen i tanken.
mama, papa & deras vänner på stranden; färgandes garn i sanden.
jag måste doppa mina egna bleka vit-skjorta-självporträtt i minnen & färg,
låta dem droppa, blandas samman, blekas lite grann i ljuset. 
så kan jag närma mig färg.  


{färgdoppat självporträtt}










9 kommentarer:

  1. du har sannerligen ordets gåva.

    SvaraRadera
  2. alt er så
    vakkert
    her inne.
    jeg elsker din collage <3
    og dine fine ord.
    fine du <3

    SvaraRadera
  3. DU inspirerar mig <3 jag blir så glad varje gång jag kikar in här, ofta, UNDERBART, allt är underbart...det du skriver det du fotar blir underbart!

    SvaraRadera
  4. Guuud vilket fint collage. Sååå inspirerande. Jag älskar att allt går i samma ton.

    SvaraRadera
  5. Har precis börjat följa din otroligt vackra blogg!
    Dina bilder är outstanding!

    För att inte glömma ditt sätt att skriva.
    Fortsätt så! :)

    Ha en skön helg, snart.

    // Cathis

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar färg, passar hösten och du tar hand om den så väl!

    SvaraRadera
  7. Underbart vackert. Dina ord och foto. Oslagbart!

    SvaraRadera
  8. Detta är fantastiskt! Så underbara foton och ord du ger, TACK! Det inspirerar och gör gott i själen <3

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...