9.26.2011

självinsikt part one



om jag ska städa, vilket jag kanske, kanske inte, 
skulle behöva göra i dag. då går det mycket 
lättare om jag först köper mig  

a) en, eller tre, nya växter i blomsteraffären som ligger farligt nära
b) världens bästa doftljus 
c) färska kryddor, frukt & grönsaker {?} i mataffären
d) allt ovanstående 

det är ett envägs-besticknings-hörn jag sopat mig själv in i. så att säga. 
i dag har vi förhandlat. jag & ja, jag.
den nya necessären som också råkade slinka med under
min fullkomliga mellow yellow mani får agera halvhemlig handtryckning 
på att jag då måste städa i badrummet, slänga bort gammalt smink, 
~ & organisera om bland det jag faktiskt använder.
{varför sparar man ens sju klibbiga läppglans när man aldrig använder ett?}


att jag nu ska få gå & frossa i färska kryddor,
~ & konstiga-kålsorter-jag-inte-ens-vet-vad-jag-ska-ha-till på ica,
det får bli mutan för att städa köket.

med vänliga hälsningar 
hannah, 
fullkomligt korrumperad 


  

4 kommentarer:

  1. I totally know the feeling. I'm writing my thesis right now...and I negotiate with myself all the time. Like if I edit two pages I can take a break...or if I write the next paragraph I can look at Hannah's blog.

    I'm glad you do it as well...makes me feel a little less crazy :o) And by the way - looking at your blog is definitely a great reward. It always makes me so happy when you've posted something. It's kind of like a little tranquil space in time. So thank you for that <3

    SvaraRadera
  2. du anar inte vilken lyx,
    att efter jobb och stora varuhus
    kunna sitta här en stund och läsa
    dina inlägg.
    och upprepa åter en gång att dina bilder
    är världens finaste.
    jag vill hänga dem på väggen,
    allihop.

    nu, arrangemang av kastanjer som
    plockades på en promenad tillsammans
    med barnen på jobbet.

    SvaraRadera
  3. Näe...jag måste sluta kika runt i bloggar.
    Hittar ju bara fler och fler guldkorn.

    Tack för ditt korn.
    Stort och vackert.

    SvaraRadera
  4. *hahaha* Underbart,jag känner igen mig lite :) ...mycket!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...