9.07.2011

happy walls


en av grejerna vi hittade på vår spontana loppistur 
var den här rostiga saken.
tydligen är det gamla formar för ljus-stöpning, 
~ & nu får min nytt liv som ljusstake 
{och borde således känna sig som hemma} 
i ett av våra badrum.
smart, för med handtaget, som är mjukt formbart;
kan ljusstaken luta utåt bara lite, men så pass mycket 
att lågan kommer bort från väggen.

våra väggar är nog dessutom extra lyckliga i dag,
för det kom ett efterlängtat paket i brevlådan
från shanna murray

bara förpackningarna gjorde mig glad.


kunde inte låta bli att sätta upp den ena direkt 
{fast jag absolut borde ha gett vår välanvända
krittavla en ny omgång skoltavelfärg först} ..


vill ha fler, är alldeles förälskad .. 
~ men vi får väl ge det här skrutthuset ännu en 
funderare först, innan vi fixar med grejer som inte går att
ta med sig härifrån. väldigt omdömesgillt & genomtänkt 
{och smått okaraktäristiskt} av mig där.


fast å andra sidan är ju shanna’s devis 
happiness for your walls,
~ & det är ju särskilt viktigt för väggar 
som står inför att rivas 
att få vara extra glada sina sista dagar. 
vem är jag att förneka dem det, menar jag.
visst ? visst !?
  


i think i’m a little bit, 
little bit, 
a little bit in love with you,
shanna murray ! *






* humming one of your songs.



4 kommentarer:

  1. Å vilken underbar blogg, har blivit ett måste för mig...så mycket inspiration. Vill du dela med dig lite tips? Typsnitt, hur du fixar bilderna osv? Ha en skön kväll! // ida

    SvaraRadera
  2. hej.
    underbart vacker blogg du har!
    jag undrar hur du gör för att få bilderna så de ser ut som ett böjt fotografi?
    väldigt fint!
    ha de så bra
    kram

    SvaraRadera
  3. Ljuvligheter! Glada väggar är ett måste.

    SvaraRadera
  4. ...och nu har du svar. ett långt. *L*

    kram.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...