9.01.2011

somSara


jag tog mig igenom allt murgröns-slinger 
{förlåt brevbärarn’ !} *
och fiskade upp en avi bland en massa reklam.
jag traskade iväg i mina gummistövlar
för att hämta ut något som var
’för stort för att lämnas i Er brevlåda’.


flickan bakom disken på poststället 
försvann in i gömmorna och kom ut med ett
det var det vackraste paketet vi hade där bak ! 


innan jag ens höll det i mina händer kunde jag  
därför räkna ut från vem det var. 


ingen packar in saker & skriver som sara. 
hennes handstil när hon bara rafsar ner något
som hon ska komma ihåg,
- är vackrare än någon annan jag sett.


 mitt namn & min adress på utsidan såg inte ens 
ut som mitt namn & min adress .. 
det var som ett konstverk i sig, bara paketet.
- & precis så tänkte jag; det hade räckt med paketet
medan jag hörde ett märkligt liksom pipande ljud, 
som jag insåg kom från mig själv, 
när tårarna steg i ögonen. **


alltså. 
hur kan en människa veta vad hon ska skicka, 
hur hon ska skicka det,
- & precis när det skall komma fram;
på precis den dagen man behöver det som allra mest. 
det kan en människa som sara. 
för hon besitter någon slags 
magi.






i oktober tror jag att Ni kanske får följa med  till sara,
- för då blir det minisemester till stockholm
och kanske, kanske utställning av mina fotografier 
hennes butik i gamla stan’. 

just somSara heter den.

somsara. samsara. somensaga. 

och det är hon, 
- & ingen är som sara. 




{ser ut som en filmstjärna gör hon också}







* han är arg på oss, vår brevbärare. 
det vet jag. för han har skickat brev till oss. 
och jag vet inte vad det är med den där murgrönan 
som växer som om den var genmanipulerad. 
vi har rensat & klippt, bäste brevbärare.
jag lovar. på hedersord.


** får man skylla på lätt släng 
av höstdepp?  







±

© hannah lemholt






6 kommentarer:

  1. aaa, vilken glädje!
    och vilken handstil...
    lika vacker som dina foton.

    och tack. och tack igen.


    nu har du mail. och när jag
    skickat det hade jag en
    hälsning från dig. i samma stund.

    SvaraRadera
  2. Hi Hannah

    I've been following you on flickr for over a year, because I'm very taken by your photos - and I am SO happy you've started I blog. I just really wish you would write in English :o)

    Best wishes
    Jess

    SvaraRadera
  3. tack fina anna~malin,
    ~ & ja, kan ju bara hålla med
    om handstilen som sagt ..
    det är sara som skrivit på
    väggar på ( bl.a) magasinet,
    ~ & även gjort väggmålningen
    i ugnshallen .. på frihand. med
    pensel doppad i färg. med en
    hysteriskt ringande mobil
    inklämd mellan örat & ena axeln ..
    : )
    kram, ~ & stort tack för mailet !



    oh, jess, ~ thank you so much for your
    kind words, ~ & now i feel even more
    i somehow have to find a way to turn
    the blog bilingual ! it’s just hard to find the
    time for it all, ~ as i’ve noticed one cannot
    just go via google translate .. hmm ..
    have to look into this more !

    thank you again, ~ & best wishes to you, h

    SvaraRadera
  4. I'm so glad you would consider writing in English. Thanks so much :o)

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...