12.14.2011

poetry for lunch



självporträtt ink från 2010 ’pen nib necklace’ : erica weiner



’ ink runs from the corners of my mouth.
 there is no happiness like mine.
 i have been eating poetry for lunch.’

~ mark strand 





fast det har jag ju inte. ätit poesi till lunch. 
väl en deadline med all mailkorrespondens det innebär, 
~ & faktiskt lite kall {himmelsk!} kycklinggryta från igår, 
som det kom några frustrationstårar i. extra salt.

kanske dyker det upp lite bilder från jobbet för norska ’kk’ 
jag alltså haft ynnesten att få göra tillsammans med
fantastiskt duktiga marie; hemma hos en på alla sätt vacker 
liten familj, med ett hem man gärna dröjer sig kvar i.  

jag har fått en hel del mail & några kommentarer
kring om / hur / var jag säljer mina fotografier. 
det stämmer, som vissa av Er undrat; att jag hade en
serie stora fotografier {1x1m} i vackra träramar  
{handgjorda, ~ & handmålade av de duktiga grabbarna 
i verstan’ som då också låg på plats} på magasin 36 
sommaren 2010. allt som fanns där tog slut, 
~ & sedan dess har jag inte hunnit med att återupprepa 
hela processen med tryck, ram, glas etc .. 




lite i farten bilder från då




..men jag vill!
och det finns planer på det, bland annat är det tänkt
att bli en utställning i vår uppe hos min vackra vän sara 
{med butiken som sara i gamla stan’} .. så det hoppas
och siktar jag mot. jag vet inte riktigt formen för det än, 
mer än att numrerade & signerade tryck på ’fine art etch’ 
papper blir det då. det är fantastiskt.. 
nästan som akvarellpapper.

jag håller också på att inspireras av, 
~ & ta reda på mer kring några spänannde alternativa 
tryck-sätt som jag är väldigt nyfiken på att prova, 
så vi får se vad som dyker upp
på den fronten! 

jag hade också planerat, innan årets slut 
{hum. vi får väl se.} bli klar med den 
lilla internetbutik jag har planerad; där 
man ska kunna köpa ’enklare’ tryck; 
då inte numrerade & signerade, 
men förhoppningsvis till lite vänligare peng.

jag lovar att hålla Er uppdaterade,
~ & om Ni visste hur lycklig Ni gör mig 
med Era undrande mail om vad jag gör ..

tack!

och kärlek. 


h




±

© hannah lemholt photography

4 kommentarer:

  1. så klart jag gjorde *L*


    och en dag hoppas jag
    ett av dina alster sitter här,
    hos mig.

    SvaraRadera
  2. Ett tryck av dig hade inte varit dåligt alls att ha på väggen..Det hade varit helt fantastiskt, så jag håller tummarna för att det är möjligt snartär bäst! ;)

    Du är bäst!

    SvaraRadera
  3. Åhhh, ja kom och ha utställning i vår nya, fina atelier. Jag ser så fram emot att få träffa dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh hoppas det blir av med webbutik! Hejja dej!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...