12.20.2011

amarone & amaryllis


det är en grå vintertisdag & vi har fyra dagar kvar till julafton. 
jag & kameran spenderar morgonen tillsammans.
försöker spara på stunder i dunklet.
mitt sinne oskarpt. kameran tar över.





damien rice sjunger 
can’t take my eyes off of you
jag tänker på den vackra öppnings-scenen i closer 
 en fantastisk natalie portman & jude law 
möts på gatan. den minst lika vackra 
slut-scenen också för den delen.
{när man sett resan inemellan.}

tänk alla människor vi möter i våra liv. 
hur vi, ~ & de förändrar. och förändras. 

på bordet ligger en stor bukett amaryllis 
med eukalyptusdoftande blad, 
världens vackraste lilla julkort hämtat ur brevlådan,
struket med lyckliga fingrar & kärlek svällande hjärtat. 
doften är utbränd tändsticka & fladdrande ljus,
~ & jag har amaronefläckade läppar efter en oväntad kväll
och en massa saker och människor 
att vara tacksam över
i mitt liv. 
jag hoppas att Ni haft en fin tisdag.
snöar det där Du är?


kärlek. 





10 kommentarer:

  1. Jo det snöar där jag är, det har det gjort oavbrutet sedan söndag fm. Otroliga mängder som har kommit faktiskt!

    SvaraRadera
  2. hoppas Du har det mysigt
    i snölandskapet då, anna !
    { saknar lite ljuset det ger.. }

    SvaraRadera
  3. Jo det saknade jag innan också, där i november när det bara var mörkt och hemskt. Sedan älskar jag att det blir så tyst när det är massor av snö med.

    SvaraRadera
  4. Mitt i Stockholm finns ingen snö, regnigt, mörkt, slabbigt. Vi har värmt oss med finaste vännerna på restaurang, många skratt, god mat, lite rött. Barn som ritar vid bordet, men bara ett av våra var med, den andra flickan ska vi möta vid tåget sent ikväll då hon kommer från skolan i Skåne. Som jag längtar<3

    SvaraRadera
  5. Jag har också tänkt på fina möten med människor idag. Hur förunnad jag är som får träffa så mycket fantastiskt folk hela dagarna. Vad är vi inte utan mötena med varann...

    SvaraRadera
  6. Hannah ..

    Får fortfarande små rysningar varje gång jag går förbi min bok .. den är som ett smycke ..
    Så oerhört tacksam för det där mötet .. då .. på Linnéaträdgården.

    Du är lycka!

    SvaraRadera
  7. Det snöar där jag är och 10 cm på marken sen förut :)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Du berättar så ljuvligt vackert i bild och text Hannah. En lycka att läsa och titta.

    SvaraRadera
  9. Du. Om någons ska ha en Walla så är det ju du. Oj vad du kunde fotograferat den magisk.

    SvaraRadera
  10. Jag saknar snö så mycket att jag närapå lider...Vill vill vill ha s n ö:) Och fotot där du är lite "dybbel" Men vad tjusigt även om jag först trodde att jag i min enfald såg lite vimsigt:))kram..

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...