12.06.2011

kärlek & glasyr






en liten aning har vintern,
~ & julen, fått smyga sig in längs trägolven,
strykande sig mot långskjorta och raggsockar.
lite tycker jag om att ta in det som är naturligt för säsongen 
som dekoration inomhus, ~ & har såhär långt kommit till 
kottar, träd, lite vita julrosor, grodparad,
~ & svartsprejade matta äpplen {okejrå. med glitter.}


jag har en lista med saker som skall fixas,
men känner ingen stress såhär långt.
kanske är det för att det hänt en 
massa saker de senaste åren, som satt livet lite på prov, 
~ & lusten i ett något annat perspektiv. 

för det spelar ingen roll hur klichéartat och slitet det låter; 
det enda som betyder något är familj {vad den nu än består av }
och kärlek.
det andra är bara, om än ofta underbar,
~ glasyr på kakan.  






måste ha något bra sätt att välja ut ny pausfågel
för det hade jag ju tänkt göra här i kväll ..  


allt gott till Er så länge.
fina Ni.









±

© hannah lemholt photography



10 kommentarer:

  1. Så sant som det är sagt...glasyr på kakan... fint sagt! :)

    Emelie

    SvaraRadera
  2. a.l.l.t.i.d det vackraste vackra
    här hos dig.
    bilden med den varma chokladen
    fångade mig särskilt idag.

    SvaraRadera
  3. Älskar bocken! Suktade själv efter en svart häromdagen..får kanske bli årets julpyntsinköp!

    SvaraRadera
  4. Åååh, du galet duktiga människa! Det är nytt varenda gång man tittar in här. Ljuvligt, vackert och inspirerande. Här stannar man upp och fyller på energi. Tack!

    SvaraRadera
  5. Håller verkligen med!
    Jag har fått nya perspektiv, blivit en ny människa tack vare några tuffa år och uppskattar lycka, hälsa och kärlek överallt annat. Och nu när jag gör det, så smakar glasyren desto bättre, för den blir precis i min smak :).
    Kram/Jennifer

    SvaraRadera
  6. åh den fredlige bocken gjorde mig glad och du har så rätt, klyschan är en klyscha av sanning! Jag önskar mig i julklapp att bli din pausfågel!

    SvaraRadera
  7. ...snuff...
    ..det är som då för tusen år sedan, när vi satt där, barfota på planet, bort från allt det där som vi inte kunnde "ta in mer utav"..2 stollar fyllda med bohem drömmar, då när första snön föll, då när en del av livet stod ute på bakgården, samma magi då som nu, du kommer alltid att vara den där "äktaste" människan jag känner och älskar...jag blir löjligt stolt över din ståndpunkt och löjligt stolt över alla "döda" ting du förvandlar till liv..som då på planet, med dunkande hjärtan, rädslor och sorg blandat med förväntan och drömmar, vi fick vänta, kämpa, men nu är glasyren en del av det enkla vackra och nu är en kopp chocklad med gott sällskap det vackra oavsett om koppen är lite omodern och sliten i kanterna...en bonus att du får det enkla att bli magiskt, så som du är och alltid varit...en bit av himmlen är du ä.d s

    SvaraRadera
  8. Men Åh vilka fina bilder!!

    Måste måste måste lära mig fotografera :)

    Tack för inspirationen, ha en fin dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  9. Jag fastnade också för bilden med keramikmuggen med choklad..
    & den där svarta julbocken!

    SvaraRadera
  10. Jaaa! Det viktigaste är familjen. Sååå oändligt mycket kärlek....extended family...en familj som bara är just vår egen. Med de allra viktigaste för oss....
    Mailar man en bild om man vill ha möjligheten att bli den pausfågel någongång?
    kram!!!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...