12.09.2011

istället för en blomma



julros invirad i soul of himla linne | större minigran i kruka från tine k : butiken |
mindre minigran i favoriturna från tine k : butiken fick trängas med sand från sahara i apotekarglas, 
lite ljus, korg med handdukar & voluspa’s goa santiago huckleberry-tvål på badrummet 
| långa braständstickor côté bastide







igår var min bästa vän här på frukost med sin familj. 
hon känner mig. det kan man, om inte annat konstatera;
när hon kommer bärandes minigranar med rötterna slängandes, 
som hon grävt upp till mig istället för en blomma

underbart.
med kardemummakaffe & scrambled eggs. 




jättekransen i vinranka har fått ett par skridskor från loppis fästa i sina läderband, 
skymt av ikeas sköna karmstolar klädda i överdrag av franska brudlakan,
~ & goaste’ stora kudden är ett stort linneörngott med militärens 
tre kronor i sliten kopparfärg ~ från favoritbutiken vintage by nina









när de åkt för att hämta marley i skolan,
~ & jag bylsade på mig och klev utanför dörren 
för långpromenad, fann jag ett mosshjärta på krok,
hängandes där ute på handtaget. 
ännu mera, ~ & hemligt istället för en blomma

det är kärlek det. 


del av stor antik bricka från frankrike med kaffesäck & naturligheter | mera av 
istället för en blomma i form av långa vackra lärkkvistar i finaste urnan från magasin 36



★ 



i dag ska jag & fantastiskt duktiga marie fota ett
inredningsjobb för norska tidningen kk.
det ska bli sanslöst roligt !


hoppas en riktigt härlig fredag
väntar på Er .. 








4 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin start på dagen!

    SvaraRadera
  2. Smågranar som är sådär lagom vinga är ju bara sååå fina....jag får nog ge mig ut i skogen och försöka hitta en.
    Fin fredag önska du med,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  3. Så fina förslag att ge bort. Snyggt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Your blog and pictures are gorgeous. You create this almost dreamlike mood, like a fairy tale.

    It's very inspiring.

    Annika

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...