5.30.2012

vykort från en sorts semester







nu var det dags att titta in och berätta att det har fungerat 
det här med att förvisa skuggflickan genom att ha semester. 
det är inte en solstol-och-paraplydrink-semester jag har.
en riktig sådan har jag aldrig haft, när jag tänker efter. 

det är inte heller ens en semester rent geografiskt, 
det är en semester inifrånända inifrån & ut. 
och det är fint när det händer; att man liksom når sig själv. 
när det kan resultera i att man är snällare mot sig själv, 
då tror jag det gör mycket gott .. på riktigt. 
och det är den sortens semester jag har just nu.







barfotadagar, skuggläsande, vindansikte, 
tunnklädd, lätthjärtad, ~ & så njutandet av allt 
från förädlandet av konsten att göra iskaffe till 
att hitta tillbaka till lusten för både självporträtt och 
det härliga med att fotografera just allt & ingenting
och därmed vara, ~ & stanna till i precis. just. nu.






jag & bella äter havrekakor fullproppade med tranbär
under träden i mamma & pappas trädgård ..






storasysters lilla nykomling ligger invirad
i min kjol, sovandes i skuggan
och vi kan få till det där fotografiet av
kärleksfulla mammahänder runt alldeles nya
8 veckors fötter med de finast små veck ..






.. jag hinner också fånga papa i skuggspel & bi-odlartankar, 
vid byggboden som han håller på att rusta upp, ~ & göra till sin, 
efter konstens alla regler med putsad fasad & gamla stallfönster ..




 


det är dag efter dag av högsommarvärme, 
med paus bara igår i form av blyertsgrå skyar.
då flyger fiskmåsarna så att jag måste gå ut och 
stå på vår balkong länge, länge med kameran beredd.
de liksom mer så än flyger låter sig föras med i vindarna
lyser vitt & lätt mot allt det tunga grå, 
~ & trädgården fullkomligt sjunger som en enda helhet
i fågelsång som tycks djupna i stunden just 
innan regnet börjar falla.
det är så rysligt vackert att det susar i mina ben.








och jag sparar just den känslan, än en gång genom bilder.
och jag tänker att jag, som ellen bass säger,
håller livet som ett ansikte mellan mina handflator
och säger jag älskar Dig igen.

det kanske man måste göra om igen.
och igen och igen.



kärlek till Er.
Ni är fantastiska. 


h


18 kommentarer:

  1. Är det någon som är fantastisk så är det du, dina vackra ord och dina fantastiska bilder!!! Den sortens semester borde alla ta...kärlek till dig!

    SvaraRadera
  2. Hannah

    Magiskt. Det fladdrar i mina ben också...bara av att läsa.
    Gud vad jag längtar efter dig.

    SvaraRadera
  3. Wonderful holiday moods.
    The picture clasping the little one's feet, oh my!
    My 4-month-old niece was visiting yesterday, feels so special to be part of a little person's life...

    Take care lovely Hannah, x

    SvaraRadera
  4. Det bästa,
    när du har lugn & ro,
    & semester,
    är att man blir så himla glad,
    när du är tillbaka
    med nya fantastiska ord & bilder.

    SvaraRadera
  5. P.S. A special Society 6 parcel arrived today
    - happiness!

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder, jag tänkte på dig när jag såg detta:

    http://www.instant-love.com/

    Tänk vilken drömresa!!!

    Kramar
    Katarina i Norr

    SvaraRadera
  7. Tack för ditt fina inlägg Hannah, jag skulle gärna vilja åka ner jag med på Instant Love, har inspirerats av Maryams blogg i flera år nu. Och att få se detta de har byggt upp och i den miljön skulle vara underbart roligt.

    Många Kramar
    Katarina i Norr

    SvaraRadera
  8. Hanna, jag har fått dina fina verk från society6 nu och de är så fina!! Är jätteglad för dem. Magiskt!

    Må Väl!
    Jenny

    SvaraRadera


  9. elisabeth ~ stort tack !

    .

    johanna ~ önskar alla en
    sån’ här semester ..
    allt gott till Dig & tack för
    fina ord !

    .

    mellowstories ~ tack !! :) :*

    .

    s ~ kärlek. snart ses vi. längtar.

    .

    weronica ~ stort tack .. & detsamma !

    .

    emma ~ siktar & hoppas på det ! :) :*

    .

    rebecca ~ thank you sweetie, ~ & i
    completely agree; it’s magic having
    them near. one of life’s most
    beautiful treat .. & so glad you seem
    happy with your purchase ! thank you;
    that makes me happy ! x

    .

    anna ~ åh, tack, goa’ Du !

    .

    katarina ~ eller hur .. en dröm ..
    en dröm jag önskar oss båda ! :)

    .

    jenny ~ vad härligt ! vad glad jag
    blir att Du blev nöjd !! underbart !
    allt gott till Dig !


    SvaraRadera
  10. du är fantastiskt min finast älsking !!!!!
    din seb

    SvaraRadera
  11. Kära du, du är fantastisk. Och nu bär jag runt dig överallt jag går för jag har "risk to blossom" runt min telefon. Och du väcker mina tankar, tack för det.

    SvaraRadera
  12. Du är helt fantastisk. Kan inte slita mig från din blogg och dina UNDERBARA foton.
    Du är BÄST!!!
    Kram

    SvaraRadera
  13. woooow bilden på bella och mammahänder och bebisfötter är helt magiska!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...