5.14.2012

papercut, cherrypie





jag surplar vitt spirulina-te med mjölk & honung och 
begraver hela ansiktet, hela mig i alla mina tidningshögar.
snusar nära, nära pappret och drar in den älskade 
doften av trycksvärta & känslan av att allt allt allt 
går att skapa, bara man kan föreställa sig det. 

internet i all ära, jag har x antal mood boards på pinterest, 
där jag skulle kunna spendera onämnbara timmar 
på att sätta upp bilder med virtuella häftstift.
men ingenting slår det som är tryckt i pappersform.
som har en doft och som kan vikas & rivas ur,
som händer rört vid innan mina.






jag är så glad över allt som nu är på väg att hända. 
det snurrar av tankar, susar av förväntan.
och ja, det kommer att komma mer
om le mad så fort vi fått ner allt på papper. 
hur visste Ni att vi skojade om det som namn? godingar!
vissa av planerna kan göra mig lite darrig men just nu säger jag 

oui, oui, oui 

till allt som jag bara hinner med och 
som kommer min väg.
ja, ja, ja 
utan att låta det gå upp i huvudet, 
bara rakt in i hjärtat.






tack för alla Era fantastiska ord om igår,
~ jag har fortsatt att på mitt sätt konservera 
körsbärsblom idag. men nä, jag går ju inte runt 
och ser sådär såsigt sängkammaraktig ut för jämnan.
jag tar massor av bilder & några blir godkända. 
men Ni skulle bara veta vad Era ord gör med mig.
de får det att kännas okej att göra lite 
självporträtt igen ibland. 

tack !






och kärlek,

h



±


{tidning ~ acne paper issue 10 | foto ~ daniel jackson}
{självporträtt med fjärrutlösare}
{canon eos 5d mark II canon ef 50mm 1,4}





12 kommentarer:

  1. Åh så roligt, nu läste jag om Jossis & dina planer...ser med spänning fram emot det, det kommer att bli toppen. Önskar er all lycka till,
    varmkram Lydia

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! "If you can dream it, you can achieve it!"
    Good thing come to good people!
    Några av mina favvo citat passade bra in här nu! ;)

    Stort lycka till med allt!
    Ska bli spännande att följa!
    Du är helt unik i ditt slag :)

    Kram Tess

    SvaraRadera
  3. Blir helt mållös när jag tittar på Dina bilder ~ Ha en fin kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så mycket vackert du visar <3

    SvaraRadera
  5. Om du visste vad du inspirerar ! Dina bilder får mig att vilja visa skönhet och dina ord får mig att vilja skriva poesi (eller något fint i alla fall).

    Kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar blogg du har!

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt, underbart att vakna med sommarfågel i bröstet som viftar lite försiktigt med vingarna... framtiden är här nu.
    kram EM

    SvaraRadera
  8. Jag tänkte att jag ju måste säga hej för en gångsskull. Jag är ju här titt som tätt. Hej! Jag tycker du har en fantastiskt vacker blogg med en massa vackert att vila ögonen på och fin text komponerat med det. Ljuvligt! /Sofie

    SvaraRadera
  9. Oh my god så vackert, både du och blommorna!

    SvaraRadera
  10. Var hittar man öronhängena?

    ~ Svara på min blogg (om du vill, jag kommer glömma titt hit igen)

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...