5.19.2012

såpa & strass


picasion.com
{lillskrutt dansar i saras säng}


jag är så galet sugen på att flytta
till en stor gammal lägenhet just nu.
en som saras i stockholm.
med höga golvlister, stuckatur, 
knakiga gamla golv, ~ & ett vackert kök


vi tycker så mycket om vårt skrutthus, men jag 
är nog allt en lägenhetsmänniska ändå
och mina inspirationsmappar dignar just nu
av sånt’ här :
















¨'



















































{mer & alla källor här | more & all photo credits here}

.. & till det rena, råa, enkla,
vita, svarta, putsade har jag gått 
& förälskat mig i glittrigt kakel..

tänk till rå pigmenterad betong,
eller enkla, matta sandstensplattor;
i ett kök med stora, annars rena ytor,
~ eller ett badrum i tadelakt 
{pappa får lära mig efter sin kurs}.

{handgjorda plattor i strass & sandsten | design : norska re-use}


skulle tro att paul massey’s fantastiska
badrum här är gjort i tadelakt;
som nu börjar komma till sverige.
hemma hos tine k i danmark vill jag också 
minnas att de har denna teknik, som funnits
ända sedan romartiden {dessa pionjärer till smartisar
använde det för att vattentäta sina viadukter}.

















{fotografen paul massey’s londonhem | foto : paul massey | living etc}



och åh ..
i timmar skulle jag kunna sucka 
över detta och bli mer & mer yr på 
kardemummakaffe, men nu tittade jag ut;
och utanför fönstren här på 2a våningen 
är jag i höjd med kronan av vårt körsbärsträd,
som är i sista sucken av full blom.
rosa blomblad virvlar runt i blåsten 
så vackert att det nästan gör ont. 


det är inte så dumt det här skrutthuset ändå. 




kärlek till Er fina,


h

















8 kommentarer:

  1. Underbar underbar inspiration? Kommer att hamna i min inspirationsmapp också om det är ok?
    Ha en fin kväll
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. å. vackert. vill också flytta nu. kollektiv?

    SvaraRadera
  3. I have to say, I love city life, too and wouldn't have it any other way.

    But then your 'skrutthus' does sound&look like the perfect dream as well.

    And wonderful inspiration of course,
    Mr Massey's London kitchen lies firmly on the top of my kitchen inspiration files, too - and I was just admiring his new Cornwall house with the perfect greys & chalky whites in the latest issue of Livingetc.

    Weekend pleasures to you, x

    SvaraRadera
  4. Så ljuvliga och inspirerande bilder- me like a lot;)
    Kram från mig

    SvaraRadera
  5. såklart jenny !! :) kram !

    .

    emma ~ lätt.
    sekelskifteshus med
    vars ett lägenhetsplan
    & en lägenhet i mitten
    med kök, stora badrum,
    plats för fest & att skämma
    bort varandra. jossi har ett
    lägenhetsplan. det har vi redan
    bestämt. så då är vi tre små
    familjer såhär långt och så ger hon
    oss supermodelmamalicious-
    behandling när vi vill hos sig.

    en mycket fin dil. :)

    .

    true, rebecca ! :)
    & mr massey rules !
    wish you the same .. x

    .

    tack fina johanna !
    kram till Dig

    .

    SvaraRadera
  6. Jag måste bara önska Le´Mad all lycka & framgång!
    Ni skapar magi ihop!

    Visst är det så. Man ser så många himla fina hus & rum, att man till slut inte vet vad man tycker bäst om.
    Fast det är ganska skönt att landa i det man har.
    Även om jag också ständigt förförs av nya rum...

    Ha en fin ny vecka!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vackert, vackert fina du. Vet du? Du och jag borde "bytbo" med varandra då jag tror jag längtar efter ditt boende. Under tiden får du stadsbo hos mig och om du vill sätta upp en och annan glitterplatta så går det bra:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Wonderful blog ...have a nice day :))I greet the Polish.
    Alicja

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...