5.18.2012

lemholt ♡ madsen




för ganska precis sju månader sedan träffade jag 
jossi sådär på riktigt för 1a gången. det var 
min allra första fotografering av en kille, 
~ & min allra första fotografering där någon mer
ingick liksom i teamet förutom jag själv 
{och möjligtvis mina alteregon}.. 


.. och det var precis så, som jag skrev då,
att jag var rusig & uppfylld av lycka;
både skaparglädje så stark att den har ett
eget liv, liksom i magen, ~ & glädje och 
tacksamhet över att ha stött på denna tjej
och nästan höra klicket lika hörbart som kamerans, 
i den gamla ugnshallen på magasin 36; 
klicket av hur allt bara fungerar & faller på plats 
som alldeles av sig själv. 

{bilder från då | brian valentin}  


vi har egentligen bara hunnit göra en liten
provfotografering med lina 
och sedan själva ’soft animal projektet’,
~ & så spira s/s 12 nu sist, 
tillsammans sedan dess, men vet man
så vet man, och nu ska vi alltså slå oss ihop. 
en madsen och en lemholt, och jag kan
knappt bärga mig, så jag skriver idéer på 
lappar överallt, drömmer mig bort och bortom, 
~ & sitter och pillar med en profil för oss 
när jag har en stund över. 




{detaljer bakom | spira s/s 12} 


det jag är allra mest glad över är att vi 
är så lika i det där att lita på tillfälligheterna;
att allt inte måste vara kontrollerat eller planerat 
in i minsta detalj, utan att det lämnas 
en dörr på glänt för slumpen och allt underbart
den kan föra med sig, när man vågar lita 
på den, ~ & varandra. 


och så är jag så glad över att allt bara är 
bara blir. jag tittade bort i några 
minuter för att byta batteri i kameran, 
och när jag tittar tillbaka har jossi svängt ihop 
det där håret på lina. i en vas hos sara 
står det vackra stjärnblomster,
vi tittar på varandra; ska vi?, nickar, 
~ & jossi petar i några blommor
med mjuk hand.


därför
därför ska vi teama ihop oss.



{detaljer bakom spira s/s 12 | finaste jossi} 


vi har samma tänk av att vilja skapa bilder, 
föreviga människor bortom ’snyggheten’;
att få ta fram det någon drömmer om, 
den bild av sig själv de vill ha, ~ & mår bra av.


därför
därför ska vi teama ihop oss.





  jossi säger inte ’men det kan man väl inte?’ 
eller ens ’hur menar Du då?’ när jag 
osammanhängande rabblar upp mina idéer, 
hon säger bara ’när kan Du? jag kan imorgon.’
hon tycker inte att jag är konstig med 
mina inre bilder av saker & ting, 
hon bara ler sitt tysta, mjuka léende, 
~ & sätter igång med att göra dem 
till verklighet. 

därför
därför ska vi teama ihop oss.





önskar Er en fin helg.


och kärlek, 


h




±


{modeller : brian valentin, lina lindholm, jossi madsen}
{make up & hår : jossi madsen}
{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm 1,4} 
{citat : marianne williamson}





7 kommentarer:

  1. Låter hur härligt som helst. Det är så häftigt när man träffar någon som det bara klickar med. Väntar med spänning på mer...
    Ha en fin helg /Liv

    SvaraRadera
  2. Underbart, den där rusiga känslan då man är fylld av skaparlust och bara vill trycka ner allt annat som stör i en box och med öppna armar hänge sig åt att förvekliga det drömda.
    Le´Mad, det kommer att bli bra det, det är bra! Lycka och skaparglädje till er!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul att någon kommer som det känns så bra att skapa med. Lycka till i fortsättningen !

    Bilderna är magiska ! Jag gillar den med hornen :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  4. Bättre kan det inte bli, ni kommer att bli helt oslagbara ihop;)
    Kärlek från mig/ Johanna

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...