10.26.2012

THE TIME IS NOW




afrikansk kudde : MO | vintage provdocka : sara’s franska marknad, atelier 54 | 
snäckhalsband : love warriors pre collection




vi kom hem från stockholm häromdagen, 
- & jag var fullkomligt till bredden full av skaparlust
efter att ha bott i sara & patrik’s fantastiska lägenhet
och efter vårt besök på fotografiska,
som just nu visar favoriten christer strömholm.
sådär skapar-kli:ig så att det inte räckte med hundratals bilder
att sortera & redigera. det var helt enkelt tvunget att jag fick klippa,
klistra, - & klottra lite också..

det där resulterade i att jag äntligen fått gjort en egen moodboard
i vårt arbetsrum; inspirerad av alla de fina som marie
haft med sig på fotograferingar vi gjort ihop.









jag kom på då, att det är ju något alldeles visst det där med
att sitta på golvet; med papper & pennor, bilder & berättelser.
dels att man inte tänker på något annat än det man gör precis då, 
vilket ju är underbart alldeles i sig självt,
- men också, i det här fallet; det där att gå igenom gamla boxar 
med fotografier & brev, sparade texter & tankar. 

jag kom på att jag satt där på golvet med stora delar 
av mitt liv utspritt runt omkring mig, 
- & nästan varenda urklipp, varenda anteckning, 
tar mig tillbaka i tiden till en doft, ett rum, en låt, ett minne.
och vår matta är en flygande matta,
om än stilla, så resande i tiden.










jag småsjunger medan jag tejpar
give up yourself unto the moment, the time is now,
med róisín murphy’s sköna röst kvar i huvudet
sedan bilresan ner genom sverige.

och jag tänker att jag ska säga att det är just därför 
det ibland dröjer mellan mina inlägg, 
hur mycket intention jag än har att ta med Er när jag är..
.. någon annastans, - för att där jag är; 
där vill jag vara helt & hållet. 
med ett glas vin i handen & sara’s ögon glittrandes mot mina,
i samtal över levande ljus medan seb spelar piano
så att det slingrar sig ner i trapphuset där i vasastan. 
då måste det få vara nu precis då.


och nu nu, är jag helt & hållet Er,
- & har jag tur så snurrar Ni runt med mig en stund i fredagskvällen.
raggsockar på lite glatt, vitmålat trägolv, precis nu, snurrar;


give up yourself unto the moment
the time is now
give up yourself unto the moment 
let’s make this moment last


även om jag aldrig får veta det.











kärlek till Er,

h





26 kommentarer:

  1. Åh,nu fick jag skaparlust- ord-the time is now-just say yes
    Musiken- vilken fantastisk låt
    Vilken härlig blogg du har,den lever :)
    Sari

    SvaraRadera
    Svar
    1. stort tack, sari, ~ vilka fina ord
      att börja helgen med ! :) ♡

      Radera
  2. Ooh the feel-good factor of this post&moloko!
    You give so *much*!
    Love right at you this Saturday morning, x

    SvaraRadera
    Svar
    1. oh, thank you rebecca, ~ i’m glad you
      enjoyed ! .. & so do you, so thank y o u !
      and love in return, for a lovely weekend,
      ~ i woke up & it was white outside .. x, h.

      Radera
  3. Vilket fint moodboard, så underbara bilder och vilken känsla du förmedlar ! Vad härligt det är med inspiration !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. tusen tack, goa’ anci !
      fin helg ! kram, h

      Radera
  4. Du inspirerar sååå !
    fin helg till Dig !

    kram,
    c.

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt moodboard. Jag vet precis hur det känns när man sitter där på mattan, helt omgiven av gamla lådor, boxar och i dem foton, urklipp och små minnen. Jag är glad att jag släpade med mig allt hit ut på ön. Sakerna fungerar som nån slags lim mellan mitt tidigare liv, och mitt nya här ute.
    Jag småler fortfarande när jag står i fönstret och kikar ut över öarna, och tänker "...att det kunde bli så här bra". Man får hålla Murphy och hans Lag borta bara...
    kram från EM

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack em ..
      jag tycker Du ska skriva
      en bok där på ön ! om
      limmet emellan..

      stor kram, h

      Radera
    2. men kära söta, tänk, ja det kanske jag skulle... Om man lever tillräckligt länge så har man ju en del att berätta...och idag känns ön extra tillåtande och välkomnande
      kram igen...EM

      Radera
    3. em,
      något jag själv har som projekt
      i datorn {men tyvärr inte fått tiden
      riktigt att räcka till, ~} är att sätta
      ihop en bok med t.ex ’blurb’
      {SÅ jäkla kreativt & roligt.. super-
      enkelt program som Du laddar ner
      gratis} .. & ’passa på’ att få se hur
      allt blir i print.. när man kan välja
      att bara trycka ett exemplar..
      eller hundra.. :)

      http://www.blurb.com

      kram igen, h

      Radera
  6. Hej igen :)
    Nu såg jag en kommentar som du skrivit till ett tidigare inlägg hos mig (något deppigt sådant). Tack snälla du !! Vad fint skrivet det är och så glad jag blev för det.

    Kram igen !
    Anci

    SvaraRadera
  7. How is it possible that I've just now found your blog?! It's stunning, I'm totally hooked!

    Jennifer
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you so much for such sweet words, jennifer !
      now i have to check y o u out !! :) x, h.

      Radera
  8. Men det är ju så det ska vara. Livet, det som pågår här och nu och runt omkring oss, det måste ju få komma först. Det andra får bli just det, det andra. Och vi är glada att vi får ta del av det där andra. Det är som med allt annat, bäst i små portioner då och då :) Fin helg till dig. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag tror det måste få vara så, lotta,
      ~ tack !! :) KRAM

      Radera
  9. Hallå, Hannah. Ville bara säga att din blogg, dina bilder, dina ord och dina tankar, de bara.. fyller mig med ett sådant lugn. Ett lugn och en önskan av att få befinna mig i dina bilder, i dina åh så fantastiska bilder och ja.. Det går inte att beskriva hur fantastisk du är! Själv heter jag Hanna utan h och i hela mitt liv har jag pysslat och målat och fantiserat och undrat varför alla dessa idéer hela tiden kommer till mitt huvud. Hur kommer de in och varför ger de sig inte förrän de får komma ut? Så när jag kikar in här och slukar ditt arkiv i timtals, så förstår jag att jag inte är ensam, för du får till det där vackra, precisa detaljerna i alla bilder och ord. Och jag bara njuter..

    Kram, Hanna 14 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. fina lilla namne, ~ vad vackert Du skriver !
      tack för härliga ord, och kloka tankar; nä,
      Du är verkligen inte ensam. fortsätt dra ut
      idéerna i ljuset & gör precis det DU känner !

      stor kram till Dig,
      h

      Radera
  10. Vackraste! Kolla mailen kolla mailen kolla mailen kolla mailen.
    Jag har ett lite galet förslag.

    SvaraRadera
  11. Underbara Hannah...du är underbar...även om vi aldrig mötts så vet jag...du och dina bilder är så vackra och magiska..du kommer att bli något stort...du ÄR något stort.

    Massor av varma kramar till dig denna kyliga höstdag!
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Jag tror inte att någon sång betyder så mycket för mig,
    som just den här. Har inte lyssnat på den på åratal, men
    bara tanken på den ger mig gåshud.
    Jag fick den en gång, av en vacker man, som på en knastrig
    telefonlinje från ett minfält i Afghanistan sa "Gå och köp
    Molokos The time is now, från mig". Jag gjorde så, lyssnade
    och grät. För oss var tiden nu, varken mer eller mindre.Varken
    förr eller senare.
    Idag är han blott ett solblekt minne, lite sprött i kanterna,
    men det där jag k ä n d e, det kommer alltid finnas kvar.
    Tack för att du påminde mig om detta idag.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack själv, fina Du.

      nu är det jag som
      sitter här
      tårögd.

      stor kram,
      hannah

      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...