10.09.2012

BALIBAGGAGE & KÄRLEKSKRIGARE









sakta packar jag upp, med bali-värme kvar i bröstet, 
~ & värme också i huset från öppna spisen; 
där nu elden brinner ständigt. 
utanför vräker regnet ner och vinden river himlen.

i lördags när vi kommit hem, påbörjades den upp-packning
som fortfarande pågår, 
~ & varenda sak är precis så vacker,
i kombination med vårt avskalade, nordiska, vita;
som vi tänkte när vi valde med försiktig hand, 
alla de där tusen milen bort, med djungel
som närmsta granne.








just den där djungeln gjorde det svårt för mig att dela med mig
till Er under resan, som jag egentligen hade tänkt. 
dessutom, hur obegripligt det än känns, 
~ så var ju den här resan egentligen arbete.

och vi. har. legat. i, kan jag berätta. 
mitt uppdrag är att dokumentera allt det här fantastiska
som just tagit sin början. bara att få gå sida vid sida,
i det som är vackraste vännen sara’s uppdrag;
att handplocka & göra finaste fynden världen över,
med start på bali, är ju lycka nog.








vi har alltså fått gå och bli initierade kärlekskrigare sida vid sida,
inbjudna av underbara per & yvonne,
som nu är i full gång att starta upp love warriors
det är nästan overkligt att få se sara’s skisser komma till liv prototyper & prover,
framtagna av så många fina & skickliga människor;
där léenden, gestikulerande & ritningar som byter hand,
ibland fått fungera som det enda språket.
  








ibland resulterar detta vänliga, men något virriga språk
i lost in translation och en stol blir en teletubbie.
men är man rätt personer; som kommit samman 
i rätt tid, ~ & på rätt plats; 
då blir allt det där till mer än ett gott skratt 
över mer än en piña colada 
{eller en havana sidecar eller två mojito, eller.. 
drinkarna är fullkomligt livsfarligt goda}..

allt går att fixa, ordna, ändra, göra rätt.

.. och allt det där är en stor del av varför det känns 
som att jag kanske drömt alltihopa. 
för att love warriors plötsligt inte bara är ett namn 
eller ett uppdrag, utan att hitta hem; 
på den mest oväntade av platser, i sig själv,
~ & i det man gör; på en & samma gång.








i morgon ska jag berätta, ~ & visa mer
av vad vi hittat och vad som kommer landa i skandinavien
medan vintermörkret sänker sig
och vi alla kan behöva lite av ljuset från gudarnas ö;
allt det där vackra, snart bara ett klick bort.

tack för att Ni fått mig att känna mig
mer än välkommen tillbaka hem.
Ni är fenomenala ! 


kärlek, 

h



± 

{temporary site : love warriors}
{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm/1.4}
{© hannah lemholt}





26 kommentarer:

  1. I'm just gasping with delight here,
    both about your beautiful, serene, soft photos
    & all that's going on in the background. x

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you rebecca,
      ~ i always enjoy your
      comments ! they make
      me happier. x, h.

      Radera
  2. Alltså hannah,
    Dina bilder .. ♡

    kram c.

    SvaraRadera
  3. Det där kommer att bli något väldigt fint.
    Och med dina bilder. Ljuvligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack ! vad fint av Dig !
      det känns oerhört bra
      i magen .. :)

      Radera
  4. Men herre min je, en sån resa ni gjort...låter helt otroligt härligt. Tänk att de lyckats få just er 2 ~ the dream team ~ till att både hitta & skapa vackra ting & sedan dokumentera det... l ä n g t a r efter att få se mer!



    Lydia

    SvaraRadera
    Svar
    1. lydia, vad gullig Du är !! tack !!
      framförallt är det h e l t fantastiskt
      att få jobba tillsammans, resa
      tillsammans; en dröm som blir sann,
      ~ & som överträffar sig själv hela tiden.
      det är otroligt .. tack för att Du hejjar på ! :)

      stor kram, h

      Radera
  5. Vackert som vanligt!
    Kul att du är tillbaks... =)
    Kramar
    <3

    SvaraRadera
  6. Ja säger också vilka bilder, har jag förstått rätt, skall ni börja sälja inredning och möbler????

    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, helena !
      ja, alldeles rätt;
      love warriors kommer
      att sälja egendesignade
      möbler & handplockade
      skatter från runt om i
      världen; start bali & den
      svenska vintern (som ju
      behövs livas upp visst?!) :)

      kram,
      hannah

      Radera
  7. så fint att se ett livstecken från dig <3. Kan tänka ni haft en helt fantastisk och ofattbar resa. SEr framemot att få se några glimtar av den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, jenny !
      jag känner mig
      väldigt välkomnad
      tillbaka av alla Er
      fina ! det blir glimtar
      här framöver .. :)

      Radera
  8. Svar
    1. vad härligt, louise, ~ tack ! :)
      en del måste sparas till
      katalog etc; men det kommer
      ju dyka upp en del här såklart !

      Radera
  9. Låter helt underbart! Ska bli så spännande att följa med på er och se hur allting "blir till"... Och är ju så nyfiken dessutom :)
    Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha* söt ! :)
      jag är själv nyfiken ! :)
      det har fått en fantastiskt
      start allt det här i alla fall,
      kan jag säga.. & det känns
      som en fantastisk, ännu
      större resa, bara börjat ..

      tack för att Du följer med,
      ~ & hejjar på ! :)

      kram,
      h

      Radera
  10. Fantastiskt vacker är hon, din vän, Sara. & så alla de där andra Balibilderna... ♥!

    & jag väntar också med spänning vad som kommer härnäst ;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är hon verkligen;
      som ett alldeles eget väsen;
      en blandning mellan saga
      & filmstjärna. och minst
      lika vacker inuti. det är fint det.
      :)

      tack, goding !

      Radera
    2. Jaha...nu började jag gråta igen...

      TACK ni två <3

      Radera
  11. Love warriors Hannah! Va! Totally ömääjzzing idé och innerligt budskap, jag längtar, längtar så att jag nästan inte kan släppa tanken på hur det kommer bli. Och hur ruinerad JAG kommer bli, men det gööör inget, jag kan leva på luft, länge, det vet jag, det har jag gjort förr ♥ ♥ ♥

    Lännnngtar. För det kommer bli magiskt.

    Kram genom tanken då, så länge...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, vad hände ?! :)
      det är helt underbart,
      fantastiskt, otroligt
      & så mycket mer därtill !
      .. och när vi nu kommit
      hem från vår 1a kärleks-
      krigar resa, ~ & det verkligen
      ÄR så också.. ända in i de
      omedvetna detaljerna; då
      är man så stolt över att vara en
      del av något !! vi är urglada, ~ &
      stolta över av vad vi lyckats få ihop
      so far som 1a pre-collection på
      bara några veckor ! :)
      tack för att Du hejjar på; känns
      ända in i hjärtat !!

      tack !

      stor kram,
      h

      Radera
  12. Fantastiske bilder,
    herlig inspirasjon!

    Takk!

    E

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...