10.13.2012

GUDARNAS Ö




jag hade inte tänkt visa mig här i dag.
kunde inte få saker på pränt. visste inte vad Ni
kunde tänkas vilja titta på av allt som får 
bildmapparna att svämma över.
jag lyssnar på musiken som en fin anna 
påminde mig om, dricker kardemummakaffe
med mjölk & arbetar, arbetar, arbetar.

jag hade inte tänkt visa mig här i dag.
och det kommer jag inte heller att göra. 
istället ska jag visa vad mitt hjärta är fullt av.
det är fullt av människor som intagit hela
mig, fast att jag inte ens vet vad en del 
av dem heter, eller om jag någonsin
kommer se dem igen. men det slog mig så, 
där på bali, när vi susade förbi varandras liv,
att vi alla är samma. förbundna. 

men det här, det som annars kanske blir kvar 
i en av de där mapparna märkta ’blandat’, 
~ bilderna som aldrig visas, 
det är det enda som räknas. egentligen.
jag kan inte sätta ord på känslan och jag vet 
inte heller om jag kan göra dem rättvisa, 
men idag är de allt jag är.










tack Ni som lämnar ord efter Er här,
det betyder massor för mig. 
till Er, och även Ni i det tysta;
en riktigt skön helg,
~ & kärlek,

h




±

{f.scott fitzgerald quote via nina polli}
{n°5 : fantastiska swena | kupu kupu barong, bali}
{n°9, 10, ~ & 12 : best bosses ever | kuta beach}
{n°13 : black beach at balian beach, bali}
{snäckhalsband sara | love warriors}
{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm/1.4}
{© hannah lemholt}








23 kommentarer:

  1. Tack för att du delar med dig av dina bilder idag!
    Bilden med den lilla flickan...så underbar! Ja, alla bilder underbara!
    Tack!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack för att du visar allt detta fina. Det värmer hjärtat av alla människor och det vackra.

    Ha nu en fortsatt fin lördag,
    <3

    SvaraRadera
  3. Ååh, fantastiska bilder, speciellt den åttonde, elfte och tolfte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. stort, stort tack !

      .. åh, vad jag tycker om
      att höra vilka favoriter
      Ni olika har.. vad fint,
      ~ tack !

      Radera
  4. Oh, what a great pictures of the locals,i love those weathered faces.
    What do we need more,when we look at these honest people.
    Wish you a great weekend!

    Love,
    Janet

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you so much, dear janet !
      indeed; it truly is the people who
      stays on in ones heart. and these,
      ~ the balinese, i find to be magical
      in, yes; just that; honesty..

      thank you for your always so
      thoughtful words!

      x, h.

      Radera
  5. Vilka fantastiska bilder, man ser själen i vart enda ett, jag blir berörd.
    kärlek så vackert.

    kram Marie

    SvaraRadera
  6. Nydelig! Jeg har hatt kroniske smerter i årevis, og livet kan innimellom være hardt å takle. Når jeg ser på bildene dine, svever jeg bort. Får lyst til å bli bedre å fotografere, å reise. Dette gir meg krefter. TAKK!

    klem,
    e

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack elin, ~ det är alltid den finaste av
      komplimanger man kan få, tycker jag;
      att man på något vis kan göra någon
      liten skillnad, bara för en liten stund.
      massor av kraft till Dig.

      .. & en stor klem,
      h

      Radera
  7. Åh, så fantastiska bilder ! Så ovanliga de är. Lyckliga de som får förevigas av dig !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack anci, ~ vad fint av Dig !!

      kram och en riktigt go’ söndag !

      Radera
  8. Åh fiiina Hannah du är tillbaka!! Kan knappt vänta tills du och vackra Sara släpper er kollektion :) Kommer bli galet bra!

    Massa Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. knappt, goa’ Du, men ja.. *ler*
      tack, vad fint av Dig ! ja, det blir
      några riktiga godbitar redan i
      1a rundan till vintern.. :)

      stor söndagskram till Dig !

      Radera
  9. Vilka underbara bilder. Jag älskar vad svart/vitt gör med ett ansikte...
    Har läst dina tidigare inlägg och är glad att du till slut fick förenas med din själ. Du kände väl att den inte var ifatt... den där typiska förvirringen när man inte vet var eller vem man är riktigt... som i en dröm...Tänker på den vita tråd som förenar själen med kroppen och att den tänjs ut långt långt under molnen :-)
    Nu bor vi på ön, och det känns som om det var detta jag väntat på i hela mitt liv. Så lugnt, så tyst, så tryggt och så förvånansvärt hemtamt...
    Ser saltet från havet lägga sig som en tunn hinna på fönstren... Vi har det bra här uppe på berget.
    kram EM

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, em, ~ & jag kan bara
      sitta här & nicka över mitt
      morgonkaffe. älskar svart/
      vitt på porträtt, ~ det är som
      att själen får ta sin plats då,
      på nå’ vis.. & ja, jag har bara
      p r e c i s börjat vakna och jag
      har varit hemma precis en vecka..
      tack för Dina fina ord. jag tänkte
      på indianerna, ~ & Dina ord om
      att resa långsamt flera gånger
      när vi var iväg. (det var dock svårt
      när vi blev hämtade med sån’ där
      flygplatsambulansbil i singapore;
      & flög fram, med håret på ända,
      ~ & alla våra väskor runt fötterna
      & i knät; som två små damer, i vad
      som kändes som 180km i timmen..
      :)

      vad glad jag blir för Dig. för Din ö.
      för känslan, den kommer ända fram
      till mig här. det här blir bra, fina em !

      kram, en stor söndags en’..

      Radera
  10. Oh all these precious faces,
    beauty in so many forms ♡

    SvaraRadera
  11. Det är någonting med det där svartvita.
    Någonting som tar fram - jag vet inte,
    kanske är det själva s j ä l e n, hos människan.
    Kanske det är att det speglar de ljusa
    och de mörka sidorna som finns därinne.
    Dina porträtt är fantastiska - och jag tycker mig
    se ett arv från de där riktigt stora fotograferna,
    som Georg Oddner och Sally Mann i dina bilder.
    De har också lyckats med just det där - att fånga
    människors själar, i alla dess mångfacetterade nyanser
    från ljust till mörkt och alla toner där där imellan,
    det som gör just en människa till en människa.

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj oj, tackar allra ödmjukast ..
      sally mann är lite husgud här
      hemma, så jag blir alldeles rörd.

      åh, det här ska jag verkligen
      ta med mig, ~ & växa växa växa.
      tack !

      stor kram,
      h

      Radera
  12. Så otroligt fantastiskt vackra bilder så jag blir alldeles rörd... TACK! ♥

    Kram Jes

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...