10.22.2011

väntan, vägar & vingar





jag tänker vad ofta det är som det inte blir som man tänkt sig. 
och hur mycket jag älskar att det är så. 

jag hoppade på en buss som skulle ta mig
för att möta upp en bit familj och gå på invigning av yogastudio. 
i jeans, lite för tunn jacka, ~ & en fladdrande johnny,
steg jag av på busshållplatsen där vi skulle ses. 
en knapp timme väntade jag skulle det visa sig.

jag har väntat på värre ställen. 

23 trappsteg till havet.




och jag tänker att kanske är det för
att man öppnar upp sig lite extra när det
inte blir som man tänkt sig, 
som att visiret halkar ner en aning, 
~ & så finns det plötsligt en öppning, 
en spricka i värnet där ljuset kan komma in. 

och jag tänker att jag nog kan rycka lite på axlarna
och börja samla stenar längs stranden, 
eller fotografera fiskmåsar i virvlar, 
lite på grund av just min familj, 
min bit av världen. 

när vi skulle bort när vi var små 
var vi alltid ett enda förvirrat nystan. 
en pappa med raklödder kvar i ansiktet, 
hyveln i en hand och tre systrar på rad, som skulle
hällas och sedan skakas ner i vars ett par strumpbyxor, 
~ & en mamma som sydde ihop det hon skulle ha på sig,
med några sista stygn medan dörren flög upp,
katten hängde på handtaget 
{sillstryparn’ hette han. för han ströp sin fisk, 
fast den ju redan var död.}
och fem stycken som sedan klämde in sig i en gul renault 4,
kallad brevlådan, för att pappa bokstavligt talat fick
veckla sig in i den som ett lite för stort brev. 
{han mäter 1,97.}






och jag tänker att sedan jag började fotografera 
så har detta bara förstärkts. 
{nu tänkte jag inte på det förvirrade. 
fast det har också förstärkts. 
jag är nog ännu oftare lite i en annan värld nuförtiden.}
att ta det som det kommer.
och gilla det.
det har förstärkts hos mig.

för det är som att ha,
Ni vet den där härliga bästa av vänner, 
bredvid sig i väntan, eller på vägen, 
~ & då har man aldrig någonsin tråkigt. 
det finns alltid en bit värld att fånga. 
av väntan eller vingar eller
vad som helst som bär på ljus. 






en go’ kväll önskar jag Er,
~ & i morgon tror jag vi ses för lite 
mer bilder för spira..





2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilka fina foton.

    Kram o trevlig söndag

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder. Du är en stor förbild.
    http://www.evablomgren.worldpress.com

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...