10.05.2011

{ mucho di lajt }









nu när jag sitter här och jobbar med bilder 
ungefär varje ljus timme av dygnet, 
- då dagdrömmer jag under tiden om min framtida studio
lite extra mycket 
och så lyssnar jag på sommarpratarna. 
hel-mysigt arbetssällskap.


namnet har jag bestämt mig för,
samlar på gamla grejer med själ gör jag redan, 
- & en sliten studiolampa kan jag bocka av från drömlistan. 

nu ska jag bara hitta den där platsen. 
där det naturliga ljuset tar andan ur mig, 
där man känner sig glad & fin & fri när man stiger innanför dörren,
samla på mig mer besjälad belysning,
~ & sen djäklar för sjutton gubbar.* 

sen kan folk komma med sina drömmar & fantasier;
det de allra helst skulle vilja ha förevigat på bild, 
det ska vi ta fram och närma oss medan vi dricker café au lait
och rotar oss varma & lyckliga i rekvisitaförrådet.




{världens vackraste sara}





allt börjar som någons dagdröm. 



 




* jag ska också börja slänga mig med gammaldags svärord. 
det hade jag tänkt mig skulle passa. 
känner att jag måste öva lite där bara. 

adjö. 







±

© hannah lemholt




5 kommentarer:

  1. ....fina..drömmen är här för att stanna, och vi kan alla njuta av din förmåga att ge "döda ting liv"...tack

    p.s attans bananer är också något av en jobbig men stolt vana...s

    SvaraRadera
  2. Drömmar är till för att förverkliga och leva vidare på =)

    SvaraRadera
  3. Alltå, jag är lite kär i din blogg, i dina bilder - hur duktig är du inte - wow wow wow, det finns liksom inga ord...

    Ren njutning är det iaf att titta in hos dig - tack!

    Malin, live a lot

    SvaraRadera
  4. Jag kommer och bor hos dig snart. Så du vet.

    SvaraRadera
  5. Jaa! För bövelen är en stor favorit hos mig! Fortsätt så :)

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...