3.18.2016

HORIZONTAL MOOD










han är som sin mamma. vill sova mörkt, kokonglikt. 
helst invirad i på tok för dyra italienska sjalar.
vi är båda i horisontellt läge. cassius i utmattning av
allt det där nya man ska ta in när man är åtta veckor gammal.
jag i utmattning av influensa. vi lever sängliv här i molnet.
ljuset skiftar magiskt, leker i tyll och vackraste klänningen som
längtar efter semester, nakna fötter & solkyssta axlar.
sedan blir det alldeles grått och regnet vräker mot fönstren.
timmarna flyter förbi i musik, levande ljus och sagor.
på engelska läser jag beatrix potter och på svenska den
fina historien om den höjdrädda örnen örjan.
jag skrattar till. cassius möter min blick och skrattar han med.
mitt hjärta hotar bryta sig ur bröstkorgen.
vi skrattar så en lång stund, med blicken låst i varandras,
i förundrade vågor.
åt vad vet kanske varken han eller jag riktigt. 
men det är fullkomligt underbart.










ljuset skiftar magiskt, leker skuggdans längs väggarna.
det är fredag. det doftar vanilj & citron från freesior här och var.
och jag har just skrivit på för ett paket vid dörren.
i det ligger ett allra första, alldeles nytt pass. ett engelskt till att börja med.
cassius lemholt violaris. tänk att han är här hos oss nu.
att vi delar namn. att vi är tre. att vi är en familj.

och nästa vecka flyger vi till sverige & påsken.
en allra första.
tänk vad många allra första vi får vara med om nu.
igen. för att han är här och börjar livet.
och som vi ska skratta, i förundrade vågor.
åt vad vet vi kanske inte än.
men det ska bli fullkomligt underbart.



kärlek,

h



n°1 | this time it’s a rude riders one he’s nestled in 
n°2 | light, tulle, - & a beautiful spell dress from here
n°3 | beautiful just because gift from my man - cluse goodness |
my pill box to fight the flu is a vintage wooden warrior jar bought on bali |
our bedside tables are really foldable paper stools
n°4 | magic light spying self portrait



//



 he takes after his mother. wants to sleep darkly, cocoon like.
preferably wrapped in crazily expensive italian scarves.
we are in a horizontal mood. cassius exhausted by
taking in all that is new when you're only eight weeks old.
and me exhausted by the flu. we’re living bed life here in the cloud.
the light shifts magically, playing in tulle and a beautiful dress
that’s longing for vacation, naked feet and sun-kissed shoulders.
it turns grey and suddenly rain is beating the windows.
and so the hours hours float past,
holding music, candlelight and fairy tales.

in english i read beatrix potter and in swedish
the lovely tale of the eagle with fear of heights. i chuckle.
cassius meet my gaze, and suddenly chuckle too.
my heart threatens to break free from its ribcage.
we laugh and laugh, gazing at each other, in wondrous waves.
at what neither one of us may know.
but it’s absolutely heavenly.


*


the light shifts magically, playing in a shadow dance along the walls.
it’s friday. there’s an amazing scent of vanilla & lemon from freesias here and there.
and i've just signed for a package at the door.
in it is a very first, brand new passport. an english one to start with.
cassius lemholt violaris. to think that he is here with us now.
that we share names. that we are three. that we are a family.

and next week we fly to sweden and easter.
a very first one.
to think how many ’very firsts’ we get to experience now.
all over again. because he is here, the beginning of a life.
and how we'll laugh, gazing at eachother, in wondrous waves.
at what we may not yet know.
but it will be absolutely heavenly.


with love,

h




8 kommentarer:

  1. Finaste ❤️
    Hoppas ni mår lite bättre snart! Visst är det fantastiskt att få uppleva allt på nytt, en första gång, igen. Så mysigt att få se saker genom sitt barns ögon. Stor kram

    SvaraRadera
  2. ahh, oohh, loveliness <3
    today I met my brand new goddaughter for the first time,
    six weeks old, so arrived in this world close to Cassius.
    makes me so happy to get to gush over her
    with mine so big already.
    so love reading & seeing glimpses of you three as a family... x

    SvaraRadera
  3. Att återvända hit efter några dagar, veckor eller månader känns som att träffa en gammal vän. Här allt så mjukt, harmoniskt och stilla. De senaste månaderna har jag peppat min syster efter hennes separation. När jag läser bland dina inlägg minns jag dina ord från en mörkare period. Det ger mig hopp om att livet vänder. Det är alltid som mörkast före gryningen. Igår sa en arbetskollega : Hur kan du vara så positiv hela tiden? Jag...mediterar. stänger av den tjattrande rösten och vilar i utrymmet mellan tankarna. Det är som att vara här...tyst stilla och harmoniskt.

    SvaraRadera
    Svar


    1. åh.. TACK..! oerhört fint av Dig..

      ja, gud.. om d e t någon gång stämde..
      för mörkt var det.. - & ljust blev det..!
      :)

      ledsen att jag svarar sent på detta fina.
      tacket är menat från hjärtat.

      tack,

      hannah


      Radera
  4. Du är en stor inspirationskälla.
    Jag tolkar in ogreppbar kärlek och en gnutta melankoli emellan raderna i den moderstransformation som pågår, det vi sällan får höra om men som finns där ändå. Omfamna det och kärleken och tilliten blir ännu
    större,

    i kärlek

    Petra

    SvaraRadera
    Svar


    1. .. tack..! vad fint av Dig..
      det glädjer mig alltid, på riktigt, när någon
      säger att jag inspirerar..!

      .. Du tolkar väl. det är fint det med.
      och jag (fortsätter-) tänka om jag kanske
      skulle skriva lite mer om just det där,
      som vi, precis, hör så sällan om..
      inte alldeles lätt dock..! men som sagt,
      - fint det Du tolkar in..

      tack för att Du tog Dig tid att skriva ner
      det också..!

      med kärlek,

      h


      Radera
  5. Your words are beautiful X

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...