3.30.2012

kristallsjukan & kärleken

{kärlek är morgonkaffe på diskbänken med sol i nacken}




i dag blev en märklig dag. 
upp & ner och bokstavligen hit & dit. 
sebastian har fått kristallsjukan, konstaterade de på sjukhuset,
efter att vi vinglat dit i förmiddags.
{eller, jag stödde ju mest. han vinglade. som en spritsmugglare på ett fartygsdäck.}

- mu-hum. vad har vi här då? sa sköterskan.

- han är yr. jätteyr. hörde jag mig själv babbla, 
jätteyr är han,

alldeles obekant med att det inte är jag som ligger där med 
glasbitar alternativt taggtråd i foten eller allergichock  
eller vilket som helst av de andra tillstånden 
som fått mig att besöka, mer eller mindre vid medvetande, 
den galna danska doktor som i dag bara skrockar lemholt! 
och skakar på huvudet när han ser mig i korridoren.

resten av dagen ligger han i horisontellt läge 
{sebastian alltså. inte doktorn. vad jag vet.}, 
och får vara precis så yr att
han måste serveras glass och ha kall handduk på pannan. 
och så imiterar han sitt eget piratragglande med rullande ögonvitor 
tills han blir alldeles  yr igen. 

jahapp. kristallsjukan, sa Du? 

’drabbar främst kvinnor 40+.’ 

och sebastian.

’yrseln är över på 40 sekunder’ .
sex timmar är han uppe i nu.

.. ’men kan återkomma så fort personen vrider på huvudet’

ja. det var ju just den biten. 


jag tror att resten av vår fredag blir glass, 
te, film & högläsning.
och en och annan imitation.





{gjorde de här med mitt nya ’bokeh kit’. man kan ju inte vara florence nightingale hela dagen.}



kärlek till Er alltså ..

.. och en riktigt härlig fredag..!


h





8 kommentarer:

  1. Oh I adore the worn coffee cup holder!! Happy weekend from Germany!

    SvaraRadera
  2. För några år sedan vaknade jag en morgon av att hela världen snurrade runt som om jag satt i en karusell. En märklig och läskig upplevelse. Samma sak som din sambo alltså. Tack och lov gick det över på några timmar och har inte hänt nån mer gång. //Pia

    SvaraRadera
  3. Å jösses vilken grej.
    Inte hört talas om denna märliga plåga, men befinner mig i riskzonen...låter alldeles otäckt, ju. Tur att du är så bra på att vårda (och att du har nåt att pyssla med mellan varven....)
    må gott/EM

    SvaraRadera
  4. Jag har en kompis som har kristallsjukan. Hon har det väldigt jobbigt med det i perioder. Hoppas det inte blir så illa för Sebastian.

    Fina bokehbilder! Jag gjorde något liknande med min dotter som modell.

    Ha en fin helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Åksjuketabletter är ett tips, har varit drabbad själv och det är hemskt... Hoppas ni får en fin kväll, kramkram

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder! Som alltid!

    Hoppas din Seb mår bättre snart. Det lät riktigt otäckt det där, att bli yr så fort man rör lite på huvudet... hua!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Det låter jobbigt det där. Hoppas att han mår bättre snart !

    Dina bilder är som vanligt fantastiska !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  8. Hej, vilken otrevlig upplevelse. Skönt att han blev bättre snabbt! :)

    Jag kikar in på din blogg titt som tätt och njuter av din konstnärliga skicklighet. Tack för allt du delar med dig av. :)

    kramar Linnéa

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...