11.27.2014

LOOKBOOK | MOONCHILD








it just has to be debussy's Clair de Lune :





jag saknar, mycket, Er och min värld i världen här inne,
- & ville därför åtminstone titta in och dela med mig av lite glimtar
in i 
vad det egentligen är jag håller på med. en del av det i alla fall. 
det är bilder för love warriors vinter serie moon child.
det är kimonos och kaftaner, kalender & krigare.
det är överdosering av kyld pinot grigio i ångande skumbad.
det är lyxen att få vara de där enda försökskaninerna
fantastiska LW moon child botanicals
någonsin kommer att komma i närheten av.

för mig bär de här bilderna viskningar & hemligheter,
minnen & musik, passion & förverkligande, hopp & övertygelse.
och så rysningar in emellan just därför,
- för att allt det där ens får plats i det jag gör som arbete.
som jag älskar det jag arbetar med !









om Ni vill ha mer kan Ni kika in hos love warriors
där hela lilla vinterkollektionen just lanserades..


vi ses snart med mer av vad jag håller på med.
och så 
kärlek,


h





wardrobe | LW Moon Child lace kimono in crescent moon & dark moon |
golden arrows flashtat by flash tattoos | favorite seamless tupelo honey top : free people
stills | LW Moon Child Botanicals | room fragrance | scrubs & masks |
LW Moon Child lace caftan in desert sand | sea treasures in glass dome
balinese toki toki candle holder doubles as jewellery carrier
models | selfportraits | girl with gold lined skin : lina lindholm
locations | puglia, italy | home / styling : sara n bergman
tech specs | canon eos 5d mark II / canon ef 50mm 1:1.4
thank you | baby sister e for clicking the shutter on me

© hannah lemholt photography / love warriors








//



i miss, so much, you lovely people & my world in the world in here,
and had to at least come by and share a little glimpse into
what it is i'm actually doing. some of it, anyway.
this is some of my work for love warriors, - & their winter launch moonchild.
kimonos and kaftans, the photo art calendar & warriors on craft paper bags,
treasures from the sea & earth, traditional balinese meet scandinavian.
in between i’ve been overdosing on chilled pinot grigio in steamy bubble baths.
it is such a luxury to be the only kind of guinea pig that the 
LW Moonchild botanicals will ever use.

for me, these photos carry whispers and secrets,
memories & music, passion and fulfillment, hope and conviction.
and then; shivers of pleasure in between, just because of all that,
for the fact that all of that even fit in to what i do for a living.
oh, how i love my job !


if you want to see more, head on over to love warriors,
- where the beautiful little winter collection 
just launched..

see you soon, with more of what i’m up to.
and lots of love.



x,

h






14 kommentarer:

  1. Ljubav za tebe i massor.Du är fantastisk,tappar andan varje gång jag kommer in i din vackra värld.

    SvaraRadera
    Svar


    1. det där fick jag översätta .. :)
      tack, - vad härligt.. och fint av Dig !


      kärlek till Dig,

      hannah


      Radera
  2. Jag klickade hem dem! med en gång. De prassliga påsarna. Som jag längtat efter lanseringen av dem. Åh, du kära Hannah, så vackert, hela alltet. Ren magi, stjärnstoft och månvandringar på samma gång. det översta fotot. (!)

    SvaraRadera
    Svar

    1. goding där !
      det tror jag inte Du kommer ångra,
      jag älskar mina, på riktigt.. :)
      de prassliga ja, de är fina de med,
      - till för att nästan missbrukas.. ;)

      tack.. tack för alla Dina fina ord !

      allt det som är gott, till Dig,

      h


      Radera
  3. Hannah, jag dööööör vackerdöden. Dessa bilder... Det är så mycket magi och så fint att jag blir tårögd. JO- på riktigt. Vilken fin start på min helg. Fina du, fina konstnär. Fint. Allt är bara fint. Tack. Fin helg till dig <3

    SvaraRadera
    Svar



    1. *hahaha* vilken fullkomligt underbar kommentar,
      - & komplimang ..! stort TACK och en fantastisk
      helg till Dig med,

      hannah

      Radera
    2. Vackert, vackert, vackert !!! Just nu är jag hemma och är sjuk och tycker kanske lite synd om mig själv. Men min kreativa ådra vaknar och här hittar jag inspiration till att gå vidare på min väg att hitta skönhet och godhet i världen. Jag försöker att inte krocka med det mörka och ledsna.

      Kramar & tack !

      Radera


    3. tack, det är en så fin komplimang det där,
      om kreativiteten, längtan, - & glädjen i det,
      kan spridas.. tack..!

      .. eller så krocka ? så kan det på riktigt ljusna sen ?

      kramar & tack tillbaka till Dig,

      hannah


      Radera
  4. :D you´re such a beauty sweet H.
    such a beauty...
    happy first of advent to you and your beloved ones!
    x, t.

    SvaraRadera
    Svar


    1. .. and you are a total sweetheart, t ..!

      oh, sitting here blinking now, - is it the 1st
      of advent already?! gosh, i’m all lost here,
      it’s been nuts lately .. and guess it’s not
      celebrated here in england.. we better have
      them start now then, havn’t we?! ;)

      wishing you all the best,
      - & thank you for your kind words..!

      x,

      h


      Radera
  5. Hannah, så vansinnigt vackert!!! Du är magiskt grym!

    kärlek
    A

    SvaraRadera
    Svar


    1. .. tusen tack, fina fina anna .. !

      mycket kärlek till Dig

      h


      Radera
  6. I love your pictures ❤
    https://www.youtube.com/watch?v=u-nFIo4f71g&list=PLE447A3A702CECF1D&index=5

    Alicja :)

    SvaraRadera
    Svar


    1. thank you so much, alicja..!
      now let's see what you’ve got for me..
      *smiles*

      big hug !

      h


      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...