6.03.2012

earlybirds



jag vaknar tidigt av fågelsång ur trädgården
utanför sovrumsfönstret.
största koppen kardemumma café au lait mot drömresterna. 
kameran väntar redo för en dag full av bilder. 
senaste liten som tillkommit i familjen ska döpas idag.


jag är själv inte döpt. och så heter jag bara hannah.
mitt namn är ett palindrom slog de fast. 
en båt med för åt båda hållen, ~ gjord att flyta.
nog så för min del, men det är väldigt fint att åka en
stund & gå på dop i ett kapell alldeles vid havet.
är Ni döpta i kyrkan?

{fiskmås som vill ha sin bild tagen | en nyvaken en}



jag lyssnar om & om igen på härliga clémentine du pontavice 
{musiken är gjord för franska bijoux märket hop hop hop 
med det där mån-halsbandet jag suktar så efter},
medan jag plockar ihop mig och dricker mer kaffe.
det är skönt att få vakna i fransk sångtakt. 
strax ska en sjusovare väckas försiktigt.




ville först bara tipsa Er om receptet som jag gjorde de här 
bilderna med. lite mjölkigt, lite skruttigt, lite som early bird 
filtret, för Er som har koll på instagram, ~ det har sanna 
ett jättefint recept på, som jag ofta återvänder till.


{halsband | devendra necklace | erica weiner




kärlek till Er.
och en riktigt härlig söndag.




h







13 kommentarer:

  1. Hej Hannah!
    Ja, jag är döpt i kyrkan.
    Beundrar dina finfina bilder, som alltid. Inte bara bilderna som är vackra, modellen är oxå vacker :)
    Ha det fint på dopet.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jag är döpt i kyrkan till -Katarina Eleonora- då jag var 2 månader gammal. Eleonora efter min farmors mamma, Katarina tyckte min pappa var så fint till.

    Jag har döpt mina två döttrar i kyrkan av tradition, och mycket för att så var förväntat.

    Skulle jag få barn idag skulle jag nog ha ett namngivningskalas istället.

    Många kramar
    /Katarina i Norr

    SvaraRadera
  3. Härliga morgon bilder på fina dig;) Vackert månhalsband.....önskar dig en fortsatt vacker söndag! Kramar

    SvaraRadera
  4. jag är döpt, men det gjordes av sjukhusprästen på plats, sen drog moderna och pappsen hem illa kvickt. med förvånad familj, som väntade sig lite kaffe...=)
    mina barn är inte döpta, vi hade en namngivningsceremoni. väldigt fint och med min bästaste vän som höll de vackraste av tal till mina små skruttar. =)vill dem döpa sig senare får dem göra det...=) försöker visa att man kan vara andlig och spirituell ändå. det viktigaste är kärleken...

    SvaraRadera
  5. Hej Hannah. Så fina bilder och så bra skrivet jämt. Vad har du och sover i? Det ser så fint ut på bilden. Ha en jätte bra dag. Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Du är ju sååå fin Hannah ♥ Galet vacker!! Yes jag är döpt och kommer döpa lilla skruttan snart :)

    Så vackra bilder, always!

    Ha det så kul på dopet.

    Massa Kärlek Linda

    SvaraRadera
  7. tack fina du för allt du delar med dig av, texter, tankar, recept, bilder och musik. allt i en enda hannah-blandning :)

    SvaraRadera
  8. Jag är inte heller döpt.
    & våra ungar har varken haft dop eller namnkalas.
    De har inte heller namnsdag...
    (jo, den ena har Bolibompa-namnsdag)

    Men snart har båda födelsedagskalas,
    & det firar vi med glädje! :)

    Underbara bilder, som alltid!

    Kan inte låta bli att le av den där måsens flygstil,
    hen liksom, kan inte låta bli att titta in i kameran :)

    & så fina, fina Du...

    Tack för Sanna-länken.
    Kanske kommer jag att följa receptet någon gång, när jag har börjat utforska PS lite mer..

    SvaraRadera
  9. Va duktig du är. Du inspirerar mig.
    Din sida är en lugn, rogivande liten plats som jag kikar in på då och då. Jag blir lika imponerad varje gång.

    SvaraRadera
  10. Jag är inte heller döpt. Fast jag fick ändå tre namn. Kristin, Klara, Charlotta. Jag gillar Klara bäst. Hannah känns så du. Det passar dig. Och jag som inte ens känner, men du vet...
    Du är otroligt vacker. Och tack för recepttips också, ska testa så fort jag har möjlighet. Hoppas ni haft en fin dopdag.

    SvaraRadera
  11. Hej du sagolikt vackra.
    Tack för recepttipset. Ska bli kul att testa :).
    Själv är jag döpt men min son är det inte.
    Han får välja själv senare i livet om han vill döpas eller inte.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  12. jag är döpt, men själva valde vi namnfest för Edward...inte så troende därav inget dop.
    Men det är fint att gå på andras dop :)

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...