7.04.2013

SPARKLE AND FADE






det här blir ett plötsligt påkommet litet hej, 
med blossande kinder och mellan flikar
av öppna brevlådor, en tätt trafikerad bro
{som i adobe bridge, när man fotograferar i
raw och ska föra över till photoshop}, 
~ & kallnande kardemumma-kaffe.

jag har varit och signerat fotografi i tryck.
när jag ska till mina tryckare kan jag dit. 
och på bara några magiska minuter. 
det är en liten trädkantad väg; uppkörd av
traktorer, längs med fälten. jag går i sandaler,
över jord som stelnat av solen. det är skiffer
i marken här och det gör min väg till en målning.
mellan kompakt, matt och sprucken bränd ockra,
skimrande bitar av porös elefantgrå sten
och vita fjärilar, som flyger runt mig hela vägen;
sätter jag ner fötterna i det dammigt varma. 
inuti mig finns en sång. och det känns. 
det känns.



 


jag har med mig mina speciella pennor dit.
det är petigt med pennorna. 
en är för de enorma trycken på metall.
med den en lite svulstigare signering.
en annan är för fine art prints’en,
en som klarar strukturen hos det fantastiska,
akvarell-liknande pappret i bomull.
med den en enklare, stramare numrering 
och bara initialer till signering.
’sky-circles’, fotografiet med duvan på ryggen,
är inne på sin sista suck av de få numren
innan, ~ & femtio av femtio.
och det känns. det känns.





dagarna sprakar till och glittrar, 
flyktiga i så mycket arbete att det snurrar
lite i huvudet; ingen mark under fötterna,
fantastiska mail & möjligheter, Er fina
nyfikenhet och generösa ord,
~ & tonar bort i stjärnklara nätter, där jag
försvinner till dröm medan jag försöker
urskilja mitt beduintält i mörkret.

och det här blir ett plötsligt påkommet litet hej,
~ med länkar till bland annat tröjan Ni
också förälskat Er i och undrat över.  

nu ska jag äta fler deadlines, till kvällsmat. 
med nybryggt kardemumma-kaffe.


massor av kärlek till Er,

h




±

denim loved to bits & pieces is vintage true religion |
skull lace-back sweatshirt is sparkle and fade / urban outfitters
{and you’re in luck - it’s on sale now. yay!} |
silver bracelets from free people & vintage kum kum 
laser cut leather laptop bag / clutch - soon here
etc





26 kommentarer:

  1. Dina tryck är så vackra. Gillade verkligen din tröja, vart kommer den ifrån?
    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Kram // Tess S.

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack, tess !
      Du ser länk till urban outfitters
      längst ner i inlägget [lägger alltid där
      nere för de som vill hitta vidare till saker :)] ..
      det är dessutom rea på den nu ! :)

      detsamma till Dig !

      kram,

      hannah

      Radera
  2. Elsker bloggen din! Bildene dine er fantastiske :) Blir så inspirert!! Kan jeg spørre hvilken str du har i toppen? Syntest den satt dødsfint på deg <3

    SvaraRadera
    Svar


    1. tusind takk, ~ vad glad jag blir !
      glad att inspirera Deg .. ! :)

      jag chansade & beställde en large
      [är medium annars upptill] då
      jag vill att sweatshirts sitter löst,
      [~ det gör inget om de glider ner
      en aning över axeln :)] .. och jag är bred
      över axlar & revben [det låter nåt’! :)] så
      jag väljer alltid large om jag tvekar
      [jag är 1,74 lång] och speciellt med denna;
      man vill ju absolut ha luft & rum mellan
      rygg & det utskurna mönstret.. :)

      [den är e n o r m t skön att ha på sig,
      kan jag tillägga.. & super nu när den
      är på sale också för Deg .. :)]

      jag hoppas detta hjälper Deg !
      .. & takk än en gång för fina ord .. !


      ➸♡➸

      Radera
  3. Det ska bli väldigt intressant att se vad allt det här kommer att mynna ut i... alla fria tankar, alla nya spännande möjligheter som finns därute, och som snurrar runt hos dig. Som sådana där leksaker, du vet, som man trycker på, och då snurrar de runt runt på golvet... i massor av färger... eller som ett kaleidoskåp med glasbitar... eller kanske lite lättare variant,,, pappret som man färgar och viker och så räknar man,,, frågar,,,och viker ut... vad står det? vilken färg?... idag vågar jag en selfie som sommarpresent...*med lätt blossande kinder då jag är så ovan att se mig själv...*
    kram EM

    SvaraRadera
    Svar



    1. åh, goa’ Du, em .. !

      jag jobbar på & gör det jag tror på
      [det kan vara svårt nog att hålla sin
      riktning, ~ & att tacka nej till vissa
      saker för att man ska hinna r ä c k a
      t i l l också..] .. & njuter av det som är
      nu; och hoppas att det fortsätter såhär,
      .. ~ & sen’ så klart; kan man.. jag drömma
      om m e r..

      .. framförallt handlar det [’mer'et’] om frihet för mig..
      frihet i pengar och tid; att åka dit man vill
      skapa, köpa den där knasiga och ibland
      överprisade rekvisitan .. :)

      Du är fin. som ser.

      nu ska jag gå & se på Dig. :)


      stor kram,


      h

      Radera
  4. Ja, ett nytt inlägg !! :)
    Nu kan jag återigen drömma mig bort och inspireras. Idag är en dag som jag önskar ska vara av den kreativa sorten.

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar


    1. åh, fina Du !

      tack !


      ➸♡➸

      Radera
    2. Hej igen :) Jag smyger mig fram mot kreativiteten. Att det ska vara så svårt...

      Jag undrar en sak också. Får jag visa några av dina fantastiska bilder på min blogg ?? Jag skriver förstås att det är dina !!!

      Hoppas att du får en fin söndag !

      Kramar
      Anci

      Radera



    3. det låter härligt, anci .. !

      .. kanske är det med kreativiteten
      som med den där berömda fjärilen;
      att om Du jagar den undslipper den Dig,
      men om Du vänder Din uppmärksamhet
      mot andra ting,
      då kommer den, - och placerar sig mjukt
      på Din axel ..

      :)

      s j ä l v k l a r t får Du det, men tack för
      att Du frågar ! önskar Dig också en fin
      söndag .. det ä r den .. !


      kram,

      hannah


      Radera
  5. Hej fina Hannah,
    Förstår jag rätt nu, att det kommer fler motiv av dina fotografier? Härligt isf:)

    Tänkte fråga om Esteten som du så fint har skrivit om och visat bilder från.
    Var hittar man detta fantastiska ställe?
    Är på semester på Sveriges bästa halvö - har du några inköpställen att tipsa om? Dina fototavlor finns inte att köpa annat än på nätet eller...?

    TACK för din ljuvliga blogg! På alla sätt!

    Världens alla kramar till dig!<3
    Helén

    SvaraRadera
    Svar


    1. hej helén,


      tack för Din härliga kommentar .. !

      ja, det stämmer; det kommer tre nya
      på ett lite ’ruffare’, coolare material
      snart; som ska säljas med klämmor
      att hänga upp med om man vill..
      lite mer 'stylist' & 'moodboard' möter
      photo art.. :)
      sedan säljer jag en del själv också,
      ~ & hoppas ta tag i det mer senare
      i sommar & höst; med förhoppningsvis
      enkel ’printshop’ eller så i bloggen..

      .. esteten, ~ då tänker Du på den
      pop-up-shop de hade i arild förra
      sommaren, tillsammans med MO ?
      den har de tyvärr inte i år, ~ däremot
      tror jag att man kan besöka själva
      esteten-gänget / delen ändå.. dock
      inte 100 på om det är på samma
      ställe.. men samma par som har
      esteten har även något som heter
      kullens kök; på väg mot mölle,
      ~ & det är värt ett besök i sig
      [gärna en vacker sommarkväll för
      ett glas vin och en bit pizza; medan
      solen försvinner bakom kullaberg :)],
      där / då kan Du också höra med dem
      om det andra kanske ?


      http://www.kullenskok.se


      tack själv, för att Du är här,
      ~ & för Dina goa’ ord !

      stor kram,
      ~ & all, all semesterlycka !


      ➸♡➸

      Radera
    2. Tack snälla Hannah, Kullens Kök måste absolut provas hör jag.

      Längtar till dina nya tryck finns att se/äga!
      Kram och all lycka till dig också <3

      Radera


    3. det tycker jag, helén ..
      åh, önskar Er en vacker
      sommarkväll där !

      tack, vad Du är gullig !

      ➸♡➸ h

      Radera
  6. Oooh lala,I love your sweatshirt!!

    love,
    Janet

    SvaraRadera
    Svar


    1. *haha* ooh, lovely janet,
      ~ thank you ! :)


      x, h


      Radera
  7. din blogg är en sådan ljuvlig fristad för mig. åh.

    SvaraRadera
    Svar



    1. stort, stort T A C K
      fina Du. ord som dem,
      som Dina, betyder
      mycket.


      ➸♡➸


      Radera
  8. Kommer på mig själv att jag varit dålig att skriva här hos dig! Och jag som älskar att titta in här och drömma mig bort i dina magiska bilder! Fy mig! Du är min absoluta favorit! Vill sååå gärna äga en egen clutch har suktat så länge nu.. snyggare finns inte! Så de kommer snart? Läääängtar!! Du är så himla grym människa! Otroligt begåvad och så ödmjuk! Lika vacker på ut som insidan! Tack för att du delar med dig med din magi!

    SvaraRadera
    Svar


    1. åh, vad go’ Du är !
      fast fy på Dig är inte alls
      nödvändigt ! :) är glad att
      Du sa hej n u .. ! :)
      blir glad.

      ja, de är ur-fina.. så är det. :)
      älskar läder så; som är tidlöst
      och bara blir vackrare & vackrare
      desto mer man använder det.
      så ska det vara.. japp, vilken vecka
      som. vi håller på att bygga in det
      nykomna in i web-butiken as we
      speak .. :)

      stort tack, igen, för Dina ord..
      det betyder mycket för mig !

      ➸♡➸


      Radera
  9. Det är verkligen magiskt här inne ,jag kan titta om & om igen,underbart
    Med värme
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack .. !!
      v i l k e n fin kommentar.
      blir alldeles varm om kinderna.

      allt, allt gott till Dig,

      hannah


      Radera
  10. Hi,
    Are the Religion jeans on the website?
    Can you send me a link or give me a reference please?
    Thanks

    SvaraRadera
    Svar


    1. hi veronica, ~ i’m sorry to say
      i really wouldn’t think so; they’re
      old favorites from i think as many
      as ten years back ..

      for reference [or perhaps vintage finds?]
      it says ’sammy big t’ on them and for
      ref. if you talk to true religion it says
      RN#112790

      best of luck, ~ they’re completely
      worth a bit of a search .. ! :)

      ➸♡➸




      Radera
  11. Hi, I was wondering what size you chose in the sparkle and fade top? I am wanting to purchase one and cannot decide between the medium and large. Your blog is absolutely beautiful, im hooked on it! xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. hey sweetie,

      i got it in large
      {although i’m a typical medium},
      a bit of ’risk taking’ as i don’t have
      anything from sparkle & fade before,
      ~ but i knew i wanted it to be a bit
      slouchy in the fit, as i think it’s
      more beautiful that way; when there’s
      a cut-out going on in the back.. *smiles*

      i think this sits perfectly, with a beautiful
      neckline that doesn’t cover the collarbone.
      i also love it when the arms are quite long;
      makes it cosy and beautiful {and there’s room
      to roll it up a few rounds; showing off
      summer bronzy wrists.. :)} ~ & c o s y it is;
      super-soft ! be ready with a beautiful bra
      to go under, ~ & also be ready for a LOT of
      compliments ! *smiles*

      hopes this helps you,
      ~ & best of luck !

      .. and thank you also for your kind words ..


      x,

      h

      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...