7.22.2013

CHERRIES & SHADOWS






jag hinner ingenting extra just nu.
inte heller mycket av det jag vill utöver arbete.
det var alls inte meningen ens nu, i kväll, att
jag skulle skriva det här. måste egentligen vila.
hämta kraft inför stor fotografering i morgon.
men så knackade det försiktigt på 
dörren mot trädgården, mitt i mitt kikande
på skymningen, min god natt saga till mig själv. 

pappa hade gått på trädgårdsgångar, 
till mitt lilla hus, ~ & in kom en lång arm,
ett isigt glas nygjord dunderjuice på färskpressade
svarta vinbär ur köksträdgården, manuka honung, 
och drygt teskeden omtanke bland isen. 
och så ett raspigt
nu dricker Du det här.  






vi nickar. ler. 
som man bara kan med pappor som var
hemma-pappa med en som nyfödd & liten.
mycket är ett ordlöst, eget språk.

jag stänger dörren mot trädgården.
ler för mig själv. telefonen vibrerar borta
på pallen vid sängen, ett kvälls-mms;
en bild från en vän. en bild sprängfylld av mod. 
också smärta. jag svarar som det är. 
att det är vackert. att jag tar in ömsom henne, 
ömsom kvälls-himmeln utanför.
att koltrasten sjunger om framtiden, 
så att jag hör honom
ända in i himmelsängen. 






och där sitter jag alltså nu.
balanserar tangentbord på knäna
bland skrynkliga linnelakan,
dricker dunderjuice och ber till skuggorna.
och så gråter jag. 
fast vännen inte vill att jag gråter. 
det kan bara inte hjälpas.

och så blev det ett litet, rakt ur hjärtat,
~ & inte alls planerat, god natt till Er.
för jag är här. och tack för att Ni finns, för
allt fint Ni skickar och skriver.








jag hoppas Ni somnar lyckliga.
vi kan det,
koltrasten sjunger om en ljus framtid.



sov gott, cherrypies. 


h



±

image n°1, 2 & 4 | selfportraits from the orchard
image n°2 | ’tied down wilderness’ ankle cuffs by gold ordon
n° 3 | portrait  -’10







26 kommentarer:

  1. Äntligen finns du igen. Och på riktigt. Helt och galet vackert. äntligen.
    Tack för det fina godnatt du ger mig, och koltrastens sång.
    Sov gott vackra Hanna.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. tusen tack för fantastiska ord .. !

      och en stor kram,

      h


      Radera
  2. Poéticas palabras, poéticas imágenes...

    SvaraRadera
    Svar


    1. muchas gracias,
      ~ eso significa mucho para mí ..


      ➸♡➸

      Radera
  3. Tack for dina fina ord, du beskriver allting sa vackert. Jag drommer mig hem till ett sommar Sverige! Jag bor i Australien och har gjort sa i 8 ar. Din blogg ar ett satt for mig att komma hem, i tankarna i alla fall. Ditt satt att skriva och beratta kanns ibland som tagit ur mina egna innersta tankar, men sjalv har jag inte lika latt for att beskriva med ord.. Tack for allt vackert du delar med dig av, till och med i sorjliga stunder finns det nagonting vackert du formedlar. Kram Emelie

    SvaraRadera
    Svar


    1. .. vilken fantastisk kommentar .. !
      stort tack, emelie ! åh, jag blir väldigt
      glad av Dina ord, ~ vilken komplimang
      .. vilka komplimanger .. ! de sjunker rakt,
      ~ & djupt in i hjärtat. och de betyder
      enormt mycket. tack.

      stor kram,

      hannah


      Radera
  4. Tack för fint och vackert inlägg - snäll pappa du har. :-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack .. ! ja, han är fin han ! :)


      ➸♡➸



      Radera
  5. Låter som en vacker saga , dina ord ..... Jag finner inte ord att beskriva dem - hur de för mig känns .

    Jag sov gott i natt ' gjorde du?

    God morgon min vän

    Blåsiga/stormiga kramar från min del av mitt hörn i världen 💞

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack .. det är värdefullt & fint
      det Du skriver; så jag tänker
      att Du måste beskrivit dem
      med de bästa av ord.. :)

      tack .. !


      kram,

      h

      Radera
  6. Tack för att din pappa kom in till dig så att vi fick denna hälsning från dig. Jag saknar dina inlägg !! Men jag hoppas att du har det bra och kan njuta av sommaren !

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
    Svar


    1. . . . ja, det var någon mening
      med det där .. *ler* tack .. !

      snart .. jag försöker hålla för
      den sista ’pushen’ av hårt
      arbete. sedan finns det ingenting
      annat än att vila. själen måste
      hålla den också.

      tack för Din fina omtanke, anci.

      kram,

      h


      Radera
  7. kära, fina, underbara människa...
    du inspirerar mig med dina foton med dina texter...
    sitter här, 31 år gammal, och funderar över det underbara livet som man själv skapar...
    senaste tiden har just skapandet gripit tag i mig...
    o nu till en fråga, fina du.
    dessa underbara snäck dekorationer kring dina anklar..
    har du gjort dom själv? eller finns det något fantastiskt ställe som man kan spendera lite riksdaler?
    blev så förälskad i dom...

    fortsätt vara underbar!
    stora kramar från västkusten.
    /Wick

    SvaraRadera
    Svar


    1. hej wick,

      ~ ett hophastat svar till Dig
      om snäckdekorationerna ..
      det är ’ankle cuffs’ från en
      fantastisk tjej; länk finner
      Du längst ner i inlägget. :)

      stort, stort tack för fina ord
      också .. det betyder mycket
      för mig.

      K R A M


      h

      Radera
  8. Tack för att du tog dig en liten stund för att uppdatera oss lite... att du har mycket att göra betyder att det går bra med ditt liv, men passa dig för att bränna ditt ljus i båda ändar, som man säger...(det var hönsmamman i mig, det där...;-)
    Gott att du har en far som ger dig dunder-juice, och att du har en koltrast som sjunger för dig. En koltrasts sång är som balsam för själen, tycker jag. Tänk de där svarta, fina fåglarna, som fått en näbb som är som på lek. En orange lysande... och så med den underbara rösten.
    Det är varmt här nu, otroligt grönt och frodigt, och massor av folk överallt. Jag längtar till hösten. (får man det?) och till krispiga mornar med röda löv...och en tom ö.
    och än en gång, h: man får gråta...
    kram EM

    SvaraRadera
    Svar


    1. fina em, ~ Dina ord kom faktiskt
      som ett eko häromdagen. för jag
      vet ju det; det där med att bränna
      sitt ljus i båda ändar .. är medveten
      nu, ~ & gått in i ett sätt att arbeta
      {sista hårda arbetet innan jag måste
      pausa lite / ta semester} för att ha
      ’koll på mig själv’ & framförallt;
      vara rädd om mig själv.

      stort tack för Din omtanke.
      och Dina ord, ~ de tycker jag, som
      alltid, så mycket om..


      kram,

      h


      Radera
  9. Har saknat dina inlägg...men vet hur det är med den där tiden...har själv varit dålig med uppdatering på min blogg. Har ju semester och då försöker jag koppla bort allt...det är också skönt, att bara få vara, det behöver jag efter en tung vinter och vår...tappar fortfarande en massa hår varje dag...måste se till att få ro i skälen så att jag får tillbaka mitt tjocka fina hår...det har varit alldeles för mycket tråkigt runt mig i år.
    Ställde in min stora efterlängtade fest...orkar inte...
    Men något jag mår bra av är att få läsa dina texter och beundra dina bilder...det får mitt hår att växa igen, iallafall i tanken :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack, malin .. Dina är fina ord.

      det m å s t e man; som Du gör..
      jag är snart där. men redan nu
      måste jag arbeta på ett annat /
      nytt sätt; måste hålla ett öga på
      mig själv..

      .. det låter inte bra, hur Du mår..
      jag hoppas att Du är på rätt väg.
      det låter så; att Du tillåter Dig att
      säga nej & ställa in..

      tack. glad om mina ord hjälper Dig.


      kram,

      hannah


      Radera
  10. Jag har blivit helt förälskad i ditt språk. Dina ord. Dina bilder.
    Men framförallt i allt som går att känna, tolka och förstå, i din själ som blottas i allt det vackra.
    Tack fina för att du delar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar



    1. tack .. !

      Dina ord berörde mig verkligen nu.
      så tack själv ..

      K R A M




      Radera
  11. Lille tös,,,,vad fin du är. Pappagris som jag är blev jag berörd, inte till tårar det vore en lögn, men väldigt nära. Kramen.

    SvaraRadera
    Svar



    1. *haha* åh, vad söt Du är !!

      härligt .. tack .. !

      ➸♡➸




      Radera
  12. Loving that lip color! What is it and where can I get it? :)

    Kate

    www.thrillofthechaise.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you, kate.
      :)

      it’s a weird story
      with that lip color,
      ~ i ’ve never gotten
      as many questions
      about a n y t h i n g
      as with that [i guess
      it’s like that; it’s always
      a chase after the right
      lipshade? :)] .. but i got
      it at my local grocery store [!!] ..
      they had some kind of
      offer on these; laying in
      a giant chest right next
      to the veggies.. :)
      they were, no kidding, like £0,85
      and i could tell they looked
      like a perfect not-to-sparkly-
      but-still-the perfect-shine-
      and-occasional-glimmer almost
      nude, a bit of vanilla-truffle.. :)
      so i got ten of them & now they’re
      my absolute favorite..
      ~ & nowhere to be found again
      [it’s the kind you’d happily pay
      £30 like for a YSL or dior] ..


      it’s some strange-named-
      never-heard-of-swedish brand
      called ’nordic cap’ & i actually
      tried searching for it online
      just now, as you asked, and
      here is their website at least;

      http://nordiccapofsweden.se

      it’s called ’star lips’ [*smiles*]
      but doesn’t have a name,
      only a number on the bottom;
      LS03 .. [it’s the lipstick not the
      gloss] .. perhaps they can
      send some your way so you
      can try’em out too.
      :)

      [i’m quite ’dark lipped’ in
      myself, should be said; so
      light colors usually work
      for me]

      god.. this turned in to half
      a russian novel. well, what can
      i say; a slight bit obsessive
      about shades.. *smiles*


      best of luck to you !

      x,

      h


      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...