1.16.2015

IN CLOVER











jag landar i kashmirgråa london, myller av svarta paraplyn.
på flygplatsen väntar m med vita rosor & blossande kinder.
vi tar taxi in till stan', äter tapas & dricker vin på ett favoritställe
som just öppnat för eftermiddagen. vi har stället för oss själva.
vi sitter bredvid varandra istället för mittemot. nära nära.
vi kan inte sluta kyssas & den ena fyller i den andras meningar.
kvällen faller och vi med den. för varandra om & om igen.
hemma sedan väntar ommålade vita trägolv & överraskning,
förundrat öppnande av paket från runt i världen också.
skumbad in i natten, med jazz, vin & levande ljus.
jag har fjäderlätta tankar & ett hjärta som svämmar över, medan
badvattnet töms ut. vi somnar panna mot panna, viskandes livet.
jag vaknar till en fredag med bara ett ord, upprepandes inuti.


tack.



h




  
clockwise from top | golden love knot bracelet fira a/w '14 |
crystal stone from sahara - bought in marrakech |
cotton & gold belt is fira s/s '15 | in clover magazine |
stunning sophia cockatoo ring from amazing for good luck |
weekend in paris by favorite underwearables |
golden pineapple spoon rest from beautiful le kiosk |
hand cream bal d'afrique by byredo
© hannah lemholt photography





//



i land in a cashmere grey london, a swarm of black umbrellas.
m is waiting at the airport, with white roses & rose-colored cheeks.
we take a cab into town, we eat tapas & drink wine in a favorite place
that's just opened for the afternoon. we have the place to ourselves.
we sit next to each other instead of opposite. close, close.
we can't stop kissing and in turn one finishes the other's sentences.
the evening falls and us too. for each other over & over again.
later, at home, awaits repainted white wooden floors & a beautiful surprise,
a me in wonder; opening packages from around the world as well.
a bubble bath into the night holds us. jazz, wine & candlelight.
i have thoughts light as feathers & a heart that overflows as the bath water
slips away. we fall asleep forehead to forehead, whispering life.
i wake up to a friday with only one, very short sentence repeating inside.


thank you.


h






20 kommentarer:

  1. Tack är det enda ordet jag också mumlar för mig själv när jag läser din magiska text. Tack för att du delar magin med oss... Fin helg till dig <3

    SvaraRadera
    Svar


    1. .. just det får allt att kännas,
      om möjligt,
      ä n n u bättre ..

      .. TACK ..!

      önskar Dig alldeles detsamma, sara..!

      kram,

      hannah


      Radera
  2. Svar


    1. tack, carina..!

      allt, allt gott till Dig,

      hannah


      Radera
  3. Jag älskar att läsa ditt verklighetsberättande manus från din kärleksroman.
    Så målande och vackert skrivet med värme från ett varmt hjärta fyllt med kärlek.
    Och jag är så glad för din skull…

    Med kärlek
    Mia

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack, mia, vad fint av Dig..!
      jag uppskattar just nu extra mycket
      ord om detta, då jag plötsligt finner
      det lite trixigt att skriva om just det,
      - den kärlek jag nu har i mitt liv..

      glad att Du tycker om det .. !

      mycket kärlek till Dig,

      hannah


      Radera
  4. Magi.
    Hopp.
    Tack, Hannah!

    SvaraRadera
    Svar



    1. .. TACK ..

      det d ä r känner jag ända hit.

      allt, allt gott,
      - & ja, magi på det, till Dig,

      hannah


      Radera
  5. Tack, söta du, för hälsningen.
    Här är vi i nån slags limbo, inne tillsammans, kör på med luft och eld för att hålla värmen, i väntan på besked ifall det blir ett bra eller mindre bra år, det där 2015... det låter väl som positivt tänkande, eller...? Virusarna är de enda som har god fart här, det är som att bo i sanatorium.,vi hostar o fräser och drar lott om vem som ska orka gå och och laga nåt att äta. Men vi är ju tillsammans, det allra allra viktigaste i hela universum.
    Ta hand om varandra, ni också, däröver...
    kram EM

    SvaraRadera
    Svar


    1. det ska bli ett bra år.. så är det bara.
      tillsammans.. ja, precis så.
      och jag lovar, här med.
      och så fortsätter jag tänka
      på Dig. på Er.

      varm kram,

      h


      Radera
  6. du beskriver kärleken så vackert!

    SvaraRadera
  7. Jag känner kärleken i dina ord. Så underbart det är !

    Kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
    Svar



    1. tack, anci.. vad fint..!

      .. och ja, det ÄR det ..

      kram tillbaka till Dig,

      hannah


      Radera
  8. oh...you did it again,
    Sweetheart...
    you give me hope...
    and I - again -
    have tears in my eyes...
    and i repeat:
    thank YOU
    x, t.

    SvaraRadera
    Svar


    1. oh.. thank you so much, sweet t..!
      that makes me happy in turn.
      thank you..!

      much, much love, sweetheart,

      x,

      h


      Radera
  9. Åhh så underbart med kärlekstid! Att göra det du skrev tillsammans med sin älskade, såå härligt!
    Älskar att sitta nära nära min sambo, och vi gör det hela tiden, efter snart 6 år tillsammans!
    Så du bor i London nu?! Älskar den staden...var länge sen nu...vill tillbaka snart, tillsammans med
    sambon, så jag kan visa, han har aldrig varit där.

    Det var länge sen jag skrev på din sida...men jag läser hela tiden, det fina du skriver <3

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar



    1. malin, vad fint.. !
      älskar att höra om, - & se par som är nära på det viset,
      även efter längre tid tillsammans.. så önskar jag för alla !
      härligt att höra !

      ja, jag bor i london nu.. :)
      .. och tycker absolut Du ska ta sambon under armen
      och njuta av staden i vår..! :)

      .. tack för att Du stannade till och skrev precis just nu,
      - det betyder mycket..!

      önskar Dig en härlig vecka,
      - & varm kram från en frusen en,

      hannah



      Radera
  10. Så fint Sofia kommer ha det på dina fingrar, she's a lucky girl! 👌🌟😍 @mirandarebecca

    SvaraRadera
    Svar


    1. oh, i’m the lucky one - fo sho ..!

      stort, stort tack även till Dig..
      det där paketet alltså..
      suck, så fint..!




      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...