3.07.2012

morgon med mia & maja




min morgon börjar tidigt, tidigt. som allt oftare nuförtiden. 
drömmer lite till, ståendes. famlar, letar, hittar sakta en ny dag.
jag är alldeles yr på morgnarna. på riktigt alltså. rummet svajjar.
morgonrocken med fåglarna. raggsockar fortfarande. 
det är kallt längs våra trägolv. kardemummakaffe. 




bläddrar i mia skäringer’s avig maria medan kaffedoften 
sprider sig i köket. betraktar hennes vackra, själfulla ansikte 
på omslaget. får upp en memorerad slinga av hennes röst, 
där hon pratar om sin mamma i sitt vinterprat, i huvudet 
{jorå, tillochmed en guldfisk minns efter femtioelva gånger}

arbetet startar ofta klockan fem på morgonen
eftersom hon måste vara klar innan världen vaknar
och allt ska vara rent. på kvällen innan gör hon alltid 
i ordning kaffebryggaren så att det ska vara klart 
att bara trycka på knappen. så hon kan vakna.
känna mening. 




mitt hjärta sväller för mia’s mamma. 
för så genialisk är mia skäringer i sitt språk. 
så mycket hjärta tror jag att hon är i sig själv, 
att det liksom väller fram mellan raderna, 
flyter fram som sån’ där mjuk terminator-metall, 
~ & bildar form i mig. svällande hjärtform.
mia är nog en god, avig jesusterminator. 





{klänningen lina har på de här bilderna för spira s/s 12 heter
maja & är en av mina favoriter ur kollektionen. och där är 
de där fantastiska stumfilmsskorna från koah igen också förresten.

nu väntar strax mysigt jobbmöte med en fin en här hemma. 
kanske ses vi lite senare. 
en go’ onsdag önskar jag Er sålänge ..

och kärlek. 





± 

{modell : lina lindholm}
{makeup & hår : josefin madsen ljungqvist}
{© hannah lemholt photography | spira s/s 12}







6 kommentarer:

  1. Vilken vacker klänning i ett drömskt paradis.
    Usch ja, mornar är inget vidare. Själv går jag upp (eller min kropp gör det...) kl 0400. En liten em-nap gör susen för överlevnaden.
    Vilket underbart hus hon bor i, din jobb-vän
    Vårljus till dig från
    EM

    SvaraRadera
  2. Alla bilder är helt magiska O Lina så vacker! Stolt kan du vara .. Bästa fotografen! Ni är ett bra team!!

    SvaraRadera
  3. Så underbara bilder du tar! Lina är så otroligt vacker oxå.

    Skorna...skorna...de är såå fina...vill ha!! Letat efter sådana skor sen förra sommaren men inte fastnat för några...men nuuu...äntligen!
    Hoppas bara de är lika fina i verkligheten :)

    Ha en fin onsdagskväll

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. saras hem är helt underbart, elsamarianne !
    förhoppningsvis blir det ev. ett reportage
    därifrån längre fram i år; som jag SÅ
    hoppas få jobba med .. :)
    uuh .. 04.00 .. heders till Dig..
    & vårljus ! : )



    tack tack tack !!!



    stort tack malin !

    har också letat efter sådana skor,
    ~ & för min del åtminstone var
    dessa mitt i prick! när lina hade dem
    till maja-klänningen i ’earth’ (överst);
    lite öppen mer som en tunika, ~ & slitna
    jeansshorts under .. suck säger jag bara. :)

    SvaraRadera
  5. Vackert vackert, är henna tatueringen äkta? Mycket fint i alla fall.

    Du förmedlar sånt lugn och så mycket inspiration.

    tack för det, min morgon är räddad, nu kan jag ta min långpromenad i snövärlden med massor med fint i huvet :D

    Kramar
    Katarina i Norr

    SvaraRadera
  6. tack katarina, ~ det var verkligen
    fina ord .. tänk att få vara del av
    en tanke i en snövärld ! :)

    ja, henna’n är äkta ?

    kram !

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...