2.20.2015

SOME SAY LOVE






 



because my dearest friend always sing it to me, in her husky magic voice 



sent fredag eftermiddag körde vi mot brighton och hove.
det var liksom dags att känna på den där platsen som vi lutar oss över
i lägenhetsannonser, lysande emot oss på i-pad'en om kvällarna.
det var redan mörkt när vi kom fram och havet kunde bara anas;
som ett dovt ljud, som en vag doft, som ett eget väsen.
som känslan av att ett möte med någon efterlängtad är nära.
jag blir alldeles svag i knäna, skrattade jag förundrat.
och precis så var det. medan vi svängde runt bilen där på
brunswick square blev jag knäsvag och det kändes i hela mig
att det här, - det här betyder någonting.










och det gjorde det. på flera vis. 
när kvällen föll fann jag att det enorma fönstret i vårt hotellrum
gick att dra upp, - & kliva genom och ut på balkongen, sådär som på film. 
så det gjorde jag. och m efter. där stod vi och gungade i famnen på varandra
och tittade mot havet i mörkret och tystnaden. 
tills m började prata. tills jag blev knäsvag alldeles om igen.
när han gick ner på just, - knä. 
tills jag sa ja.









och så kom det sig att jag nu bär en ring där på fingret.

och så kom det sig att jag plötsligt förstår vad allt det där faktiskt handlar om.
och så kom det sig att vi känner oss som om magnetiskt dragna till
den där platsen, - & nog måste ta och flytta dit. 
och så kom det sig att jag är ungefär konstant knäsvag
sedan förra fredagen.

’somliga säger att kärleken, den är en blomma,
- och du, dess enda frö.
att den är hjärtat så rädd att krossas, att det aldrig lär sig att dansa.
att den är drömmen så rädd att vakna, att den aldrig tar en enda chans.
somliga säger att kärleken, den är den som är så rädd att dö, 
- att den aldrig lär sig att leva.’ *


jag säger att kärleken finns.
att den funnits där hela tiden. 
och att det är allt du behöver veta.


h









//


late on friday afternoon we drove to brighton and hove.

it was sort of time to get a feel for that place that we’re leaning in over
in the shape of flat ads, gleaming against us from the i pad at night.
it was already dark when we arrived and the sea could only be sensed;
as a dull sound, as a vague scent, as an entity on its own.
as the feeling of that the meeting with someone longed-for is near.
my knees just got weak! i laughed in amazement.
and that’s just how it was. as we turned the car around brunswick square,
i was weak in the knees and completely filled up with the feeling that 
this, - this means something.

and it did mean something. in more ways than one.

when the evening fell, i found that the huge window in our hotel room could be
pulled up, - stepped through, - & out on the balcony from, like in the movies.
and so i did. m too. and there we stood, swaying in each others arms,
looking towards the sea in darkness and silence.
until m started talking.
until i became weak in the knees all over again.
until he got down on just that, - one knee.
until i said yes.

and that’s how it came about that i’m now wearing a ring on that finger.

and that’s how it came about that i suddenly understand what all of that is all about.
and that’s how it came about that we feel as if magnetically drawn to
that place, - & probably have to get moving there. 
and that’s how it came about that i'm just
about constantly weak in the knees since last friday.

’some say love, it is a flower,
- & you, its only seed.
it’s the heart afraid of breaking, that never learns to dance.
it’s the dream afraid of waking, that never takes a chance.
it’s the one afraid of dying, that never learns to live.’ *

i say love, it exists.
that it’s been there all along.
and that that’s all you need to know.


h






* ’the rose’ lyrics - bette midler
  






53 kommentarer:

  1. underbart fina du... grattis till er & länge leve kärleken... det finaste som finna här i universum.. vårda den ömt och ta hand om varandra.. all lycka & kärlek... det förtjänar du, finaste ♡

    SvaraRadera
    Svar


    1. stort, stort tack.. !
      det lovar jag att vi ska,
      - ge den vårt allra bästa..

      hoppas Du har det riktigt, riktigt fint..!

      kram,

      hannah





      Radera
  2. Och jag, någon helt annanstans på jorden läser detta - läser det och kramar min mans hand extra hårt här i soffan. För att du skriver det så vackert, målande och starkt. Att du talar om och att det är precis vad du förtjänar. Kärlek.

    SvaraRadera
    Svar


    1. .. och jag här, läser Din kommentar högt, översätter,
      - & så visar det sig igen; hur kärleken går runt ..

      .. & VÄXER ..

      tack för Dina fina ord & för att Du stannade till
      för att skriva ner dem. betyder mycket för mig.

      precis så; kärlek,

      h





      Radera
  3. Det är väl alldeles fantastiskt.
    All Lycka.

    SvaraRadera
  4. CONGRATULATIONS :)))!!! How happy you must be! The ring is just beautiful.

    SvaraRadera
    Svar



    1. big THANK YOU ..!!!

      .. & yes, very much so. very happy. feeling blessed.
      thank you, - yes, isn’t it beautiful ? :)

      h.x.


      Radera
  5. So very happy for you! May love be in your steps throughout your life and may this new voyage be a rich and enchanting one. (Intriguing coincidence: I am preparing a blog post about...your blog and decided to stop by to see if you had posted some new spell and sparkle. Well. You certainly did :-)). All the very best to you.

    SvaraRadera
    Svar



    1. .. thank you so much ..
      it is, already, so far, - & by far THE journey of my life,
      as it has tied together threads going back far, far for me.
      i thank you, so much, for your beautiful wishes on my journey.

      .. oh..! wow.. *smiles* thank you already, for just wanting to
      do a post on 'me' and for showing that kind interest in what i do.
      what a beautiful compliment too, - in that coincident.. thank you..!

      i wish you just that; all the best, as well,
      - & much love,

      hannah



      Radera
  6. Ahh, congratulations from *all* my *heart* -

    ♥ ♥ ♥ !

    SvaraRadera
    Svar


    1. thank you so, so much sweet rebecca ..!!

      i feel it all the way here, - your heart. thank you.


      h.x.


      Radera
  7. Åhhhhhh.... Så underbart, Grattis till er båda <3<3

    O vad romantiskt, vadå fjärilar i magen du måste fått... O han haft när han gick ner på knä..

    Blir helt rörd är så glad för din skull du är så värd det <3

    Och Tack för att du dela det med oss.. Får hopp att kanske min Prins också är runt hörnan ;)

    SvaraRadera
    Svar


    1. :)

      .. tack .. vad härligt ..! blir glad av Dina ord.

      vet Du vad som är alldeles otroligt ?
      jag sa, rakt ut i allt & ingenting, när jag var redo för det,
      - ATT jag var redo för det och precis vad jag önskade
      mig i det mötet, i honom, i kärleken.
      och det är n ä s t a n galet hur ner i detaljer allt är precis
      varenda grej jag ens kunde tänka på att be om.

      jag kommer aldrig mer att, om jag någonsin ens gjort det,
      - tvivla på att a l l t verkligen finns där ute, om vi bara vet vad vi
      vill, - & vågar önska det.
      gärna HÖGT. :)

      tack än en gång.. för att Du skev ner Dina tankar,
      - & fina lyckönskningar för mig..







      Radera
  8. I have tears in my eyes sweetheart h. ... big tears of happiness for you! From the bottom of my heart and with all.my soul I am happy for you...and wish you all the best! Sending you a big warm hug and a biiiig smile! X and O, t.

    SvaraRadera
  9. I have tears in my eyes sweetheart h. ... big tears of happiness for you! From the bottom of my heart and with all.my soul I am happy for you...and wish you all the best! Sending you a big warm hug and a biiiig smile! X and O, t.

    SvaraRadera
    Svar


    1. oh, double the love there, sweet t.
      *smiles*

      .. thank you so much, always, for your beautiful
      thoughts and words. for wishing me beauty and love.
      i wish you just the same.

      .. and it’s cool how you were the only one, who doesn’t
      know me ’in real life’, - to actually spot the ring.
      love that you just smiled about it, already then.
      *smiles* thank you..!

      h,

      x


      Radera
  10. Så härligt att du hamnade där tillslut. I all lycka! Stor grattis kram vackra Hannah!

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack, goding..!! stort, stort TACK..!!

      och kram tillbaka till Dig,
      - & fina lilla nya familjen,

      h


      Radera
  11. Såå glad för din/er skull!! Kärleken är det bästa som finns och den ska man vårda ömt.
    Ta hand om varandra<3

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack .. !

      .. & jag lovar ..! :)



      kram,

      hannah


      Radera
  12. Åh, ett STORT hjärtligt grattis och kramar till dig ! Jag får faktiskt tårar i ögonen och jag blir lycklig av att höra om dig och att du nu har fått en fin ring på ditt finger.
    Så underbart att läsa om kärlek på det underbara sätt du skriver. Och som alltid, fantastiska bilder.

    KRAM
    Anci

    SvaraRadera
  13. Så fin text, - & ring .. !
    Det är du så värd !
    All lycka till Dig,

    kram

    c.

    SvaraRadera
  14. Så himla härligt, och dina förtrollande bilder, som vanligt... <3

    Vackert!

    Stort grattis och all lycka till er båda.

    SvaraRadera
  15. Så underbart.. Vilken kärlek du delar med dig av Hannah. jag blir alldeles varm av lycka i kroppen. Nästan så jag blir avundsjuk : ) ..För det är så romantiskt. Det känns som du har en spännande tid framför dig och jag känner en sån glädje för din skull. All kärlek till dig och din älskling..
    Stor kram Linda

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack .. så enormt fint av Dig .. !!

      massor av kärlek till Dig,

      hannah


      Radera
  16. Varför kan jag inte maila dig? Åsså har jag bara ditt gamla nummer!!! Haaaaannnnaaaaahhh!!!!!

    SvaraRadera
    Svar


    1. *hahaha* så fullkomligt förfärligt..!! ;) :)
      mailen är - hannahosienna@hotmail.com
      eller för all del hannahlemholt@hotmail.com
      goding ! där är jag ju varje dag, - varför funkar
      inte det, menar Du ? :)

      vad är Din mail-adress annars ?

      puss ! h




      Radera
  17. Så fantastisk💓💓💓💓 Gratulerer så inderlig mye!

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack.. ! ja, det känns just så, - fantastiskt ..!


      mera tack.. :)






      Radera
  18. Varmt grattis till er båda! Känner inte dig, men blir alltid tårögd och rörd av dina vackra texter och bilder. Och allra mest idag...
    Då man väl hittar kärleken, så är den så enkel... Så var det för mig i alla fall och då visste jag, att allt jag tidigare varit med om, bara var
    en liten omväg, för att till slut hitta hem...
    Må solen alltid lysa på er!
    Susanne i Finland

    SvaraRadera
    Svar


    1. innerligt tack, susanne..!

      vad fint av Dig att skriva ner..
      ja, precis så har det varit ända
      från början, - & ändå var det en ganska
      ’riskig’ & galen historia, - men just så;
      enkelt. allt bara funkar & faller på plats.

      blir glad av Dina ord.. stort, stort, tack..!

      må solen alltid lysa även på Er, fina Du,

      hannah


      Radera
  19. Waow. Är det sant? Finns du på riktigt eller är det en underbar kärleksroman jag liksom fastnat i. Så underbara ord. När kommer dina bilder och ord ut i en tjock bok med tygpärmar? Jag längtar tills jag får hålla den i min hand.

    SvaraRadera
    Svar




    1. *haha* åh, vad underbart ..! vad fint av Dig..!

      jo, så är det ju.. *ler* snarare har jag inte berättat ett dugg här..
      .. varenda gång jag försöker är det så att jag själv känner att
      ’näe..’ :) det blir så romantiskt att det svämmar över av sockrigt.. :)
      för det här ä r en lite galet romantisk, ~ & roman-lik historia..

      .. så vi får väl se vad det blir av det.. bok är ständigt på dröm-listan
      av vad som skapas skall.. inte minst av denna historia,
      som ju inte ens är bara en historia.
      inte klokt egentligen att det är ’m i n riktiga historia’..
      mycket tacksam,
      - & även så över Ditt fina tillrop
      och önskan om just den där boken.. stort tack..!!

      längtar också.
      det får väl bli så då.
      *ler*

      KRAM !

      hannah


      Radera
  20. Men stor och varmt grattis!!! <3 <3

    SvaraRadera
  21. Oh, grattis!! Fantastisk å få ta del i din kjærlighetshistorie; Som ein fortryllande roman, bare 100% ekte! Lykke til med din M :) <3

    SvaraRadera
    Svar


    1. .. tack .. ! åh, så fint av Dig ..!!

      all kärlek,

      hannah


      Radera
  22. Grattis, grattis, grattis! :) "Some say love" har både jag och min tvillingsyster tattuerat in på armen/nacken som en hyllning till vår familj och kärleken. Det var vår mor och fars bröllopslåt (en av dem) och den är helt fanastisk. Kul att se att den uppskattas av fler. Och grattis igen!

    SvaraRadera
    Svar


    1. tack tack tack ..!! :)

      åh, vad fint, - tack för att Du delar med Dig..
      för mig är den speciell för att min bästa vän sjunger den,
      så den bär en hel massa kärlek på flera olika sätt. fint !

      tack för Dina ord & lyckönskningar..!

      :) h


      Radera
  23. Är så glad för din skull!!! (och vilken underbart vacker ring!!!) Det har varit en väg som varit lite kringelikrokig för dig, och vad härligt att du känner dig hemma nu.
    Fisherman och jag, vi försöker få det att mojna i den här stormiga perioden vi har nu. Det är nu det där "for better and for..." kommer till användning, om man säger så...
    Och humor, gamla minnen och framtidsdrömmar. Och kärleken. (Den där förb* sjukdomen. Vi som hade tänkt göra så mycket nu...)
    Så samla på dig så mycket du kan av minnen, drömmar och kärlek, för de är bra att ha liksom, (om inte annat så för en "rainy day")
    kram EM

    SvaraRadera
    Svar


    1. em.. ja, så är det ju, som Du säger på något vis..
      .. och aldrig blir det tydligare än under de allra
      ljusaste av dagar, - & de allra mörkaste, att det är
      allt vi har och allt vi kan på något sätt.. leva, älska,
      vara de allra bästa vi kan, för att kunna se tillbaka
      på godhet & kärlek som bara möjligt, när vi inte får
      fler dagar, - eller på en, just så, rainy day..

      tänker på Dig & fisherman.
      sänder all kärlek jag bara kan. och värme.
      och styrka. och övertygelsen att den går
      att vinna över, den där förb* sjukdomen.

      tack också för Dina lyckönskningar för mig,
      alltid.

      KRAM,

      h


      Radera
  24. Stort grattis till er! Störst av allt är kärleken, så är det bara och jag är så glad att du funnit den.
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Stort grattis vackra du! /Elenor

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...